14 grudnia wchodzi w życie nowy rozkład jazdy PKP. Opracowali go kolejarze z zielonogórskiego oddziału Zakładu Przewozów Regionalnych z Urzędem Marszałkowskim.
Nowe połączenia:
1. Wznowienie kursów między Zieloną Górą a Gubinem i Guben, przez Krosno Odrzańskie. Pociągi na tej trasie nie jeżdżą od 2002 r.
2. Cztery (po dwa w każdym kierunku) połączenia z Wrocławia do Szczecina, przez Zieloną Górę, ale podróż nadal będzie trwała ponad trzy godziny, bo modernizację torów zaplanowano dopiero po 2012 r.
3. Dodatkowe połączenie z Kostrzyna do Wrocławia i z powrotem.
4. Połączenie z Chojny pod Szczecinem do Wrocławia i z powrotem.
5. Osiem pociągów między Zieloną Górą a Jelenią Górą (teraz są cztery), po cztery w każdym kierunku.
6. Dziesięć pociągów między Żarami a Legnicą, przez Żagań (teraz osiem).
7. Dwa dodatkowe pociągi między Zbąszynkiem a Lesznem.
8. Dodatkowe ranne połączenie Zielonej Góry z Warszawą. Trzy wagony dojeżdżałyby do Poznania i tam byłyby doczepiane do ekspresu "Szczecinianin".
.
Dyrektor ZPR w Zielonej Górze Grzegorz Dwojak mówi: - Nowe połączenia będą realne, jeśli urząd zapłaci ok. 27 mln zł, a nie jak dotąd 20,1 mln zł. Dopłaty wzrosły, bo ma być więcej pociągów, zdrożało paliwo i energia elektryczna. Więcej płacimy za dostęp do torów oraz za części zamienne.
Zastępca dyrektora departamentu Gospodarki i Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego w Zielonej Górze Bogdan Mucha nie chce na razie niczego przesądzać: - Z naszych wyliczeń wynika, że tak duży przyrost kosztów jest nieuzasadniony.
Wyjaśniamy, kto będzie płacił za 21 pociągów międzywojewódzkich. Obecnie robi to Ministerstwo Infrastruktury. Po 15 października chcemy porozumieć się z PKP. Żadnych połączeń nie zamierzamy likwidować.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?