Makabrycznie wyglądający wypadek. Motocyklista zderzył się z fiatem uno (wideo)

Grzegorz Marcjasz, NTO
fot. Policja Prudnik
Winę za spowodowanie wypadku ponosi kierowca fiata uno, który wymusił pierwszeństwo. To cud, że nic mu się nie stało.

Do wypadku doszło w sobotę o godz. 13.25 w Prudniku (woj. opolskie) na ul. Nyskiej. Kierowca fiata uno skręcał w lewo na stację LPG. Wymusił pierwszeństwo na jadącym z przeciwka motocykliście na hondzie.

Mimo makabrycznego zderzenia nikt nie odniósł żadnych obrażeń.

Obaj kierujący byli trzeźwi. Kierowca fiata ukarany został mandatem w wysokości 500 złotych.

Zdarzenie zarejestrowała kamera przemysłowa ze stacji gazu LPG.

Źródło Przerażający wypadek w Prudniku! Wszystko zarejestrowała kamera. Zobacz film - www.nto.pl

Czytaj e-wydanie »

Wideo

Komentarze 32

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
W dniu 28.05.2010 o 07:01, nn napisał:

Bo 50 m to mniej więcej 3 sekundy, a wtedy fiata nie było w kadrze i nie było przed czym hamować..



50m w 3s i prędkością 50km/h w ruchu jednostajnym owszem, a mówimy o hamowaniu. I tu mam wyniki testów drogi hamowania od 100km/h do 0 2 motocykli: Honda CBF 1000 i Suzuki M 1800 R.
Hamowanie tylko przednim kołem: Honda 46,6m; Suzuki 58,5m
Hamowanie tylko tyłem: Honda 93,6 Suzuki 86,7m
Hamowanie oba hamulcami: Honda 40m Suzuki 41,9m

I to są wyniki przy prędkości 100km/h i przy ostrym hamowaniu gdzie opóźnienie hamowania dochodziło do 9,81m/s^2.
Czyli przy prędkości 50km/h przy ostrym hamowaniu droga przy ostrym hamowaniu wyniesie ok 10m. I to jest wynik przybliżony bo oczywiście motor mógł mieć mniejsze opóźnienie hamowania. Ale średnio przy spokojnym hamowaniu to jest 5 m/s^2 czyli tutaj droga hamowania byłaby ok 20m.
Oczywiście nie wnikam bo nie wiemy jak wygląda ta ulica. Bo być może motocyklista wyjechał za zakrętu, albo asfalt mógł być mokry a na kamerze tego nie widać dobrze bo wtedy wiadomo, że wyniki byłyby inne, ale nic nam do tego. Ja na miejscu policji zmierzyłbym prędkość motocyklisty i uznał winę obojga(w zależności od wyniku badań prędkości motocyklisty).
n
nn
W dniu 27.05.2010 o 23:12, smok napisał:

skąd wiesz czy wcześniej nie hamował już 50m, widząc że nie da rady położył maszynę



Bo 50 m to mniej więcej 3 sekundy, a wtedy fiata nie było w kadrze i nie było przed czym hamować..
s
smok
W dniu 27.05.2010 o 21:58, nn napisał:

Ile musisz miec miejsca? 6 metrów wystarczy? Bo tamten tyle miał - przewiń klatka po klatce. Położył maszynę własnie w takiej odległości i po sekundzie przywalił (w 23 sekundzie filmiku) No i poczytaj crashtesty i przekonaj się co sie dzieje z organizmem przy uderzeniu z prędkościa 100 km/h - albo sprawdź na sobie;))



skąd wiesz czy wcześniej nie hamował już 50m, widząc że nie da rady położył maszynę
n
nn
W dniu 27.05.2010 o 21:51, ~kolo~ napisał:

Sam jeżdżę motocyklem i wiem, że widząc co wyprawia kierowca auta (tzn. patrząc przed siebie w czasie jazdy) przy 50 km/h na suchym asfalcie nie ma problemu ominąć przeszkodę. Nie wiem ile grzał ten czubek ale 100 km/h na pewno. Mimo wszystko szacunek za położenie motocykla.



Ile musisz miec miejsca? 6 metrów wystarczy? Bo tamten tyle miał - przewiń klatka po klatce. Położył maszynę własnie w takiej odległości i po sekundzie przywalił (w 23 sekundzie filmiku) No i poczytaj crashtesty i przekonaj się co sie dzieje z organizmem przy uderzeniu z prędkościa 100 km/h - albo sprawdź na sobie;))
~kolo~

Sam jeżdżę motocyklem i wiem, że widząc co wyprawia kierowca auta (tzn. patrząc przed siebie w czasie jazdy) przy 50 km/h na suchym asfalcie nie ma problemu ominąć przeszkodę. Nie wiem ile grzał ten czubek ale 100 km/h na pewno. Mimo wszystko szacunek za położenie motocykla.

W
Wieruch
W dniu 27.05.2010 o 20:17, kierowca bombowca napisał:

W przypadku, kiedy obydwie osoby uczestniczące w kolizji popełniły wykroczenie, sąd ocenia który z kierowców w jakim stopniu przyczynił się do kolizji. Wersykt może być, na przykład: 50% winy kierowcy samochodu i 50% winy kierowcy motocykla.Z innej beczki - jazda pod wpływem i wymuszenie pierwszeństwa to też dwa odrębne wykroczenia. Jak na trzeźwo wymusisz pierwszeństwo na prawidłowo jadącym kierowcy pod wpływem, to wina zawsze leży po jego stronie.



Dokładnie masz racje. Powinni obliczyć prędkość motocyklisty z jaką jechał i wlepić obu mandaty. Dla kierowcy za wymuszenie a motocykliście za prędkość(o ile ją przekroczył a czuje że tak). I uznać winę obojga.
A wniosek i morał jest taki, że:
1. Mamy chore prawo,
2. Będąc uczestnikiem ruchu(nawet idąc chodnikiem) trzeba mieć oczy dookoła głowy,
3. Praktycznie przez cały czas przestrzegać zasady ograniczonego zaufania(bo po drodze nie jeżdżą motory i samochody tylko ludzie)

Pozdrawiam
G
Gościu
W dniu 27.05.2010 o 20:11, fak maj es napisał:

******



Ty też naucz się trochę ortografii i kultury przede wszystkim bo teraz rżniesz cwaniaka za monitorem(i wyrażenie "Ty" pisze się z dużej litery i przed "że" stawia się ",". Chciał zabłysnąć ale nie wyszło).

a tak wracając do tematu to uważam że motocykliści w takich przypadkach są bronieni przez prawo. Tutaj nieważne z jaką prędkością jechał motocyklista, liczy się to że kierowca Fiata zajechał drogę. I mam nadzieje że ktoś kiedyś zmieni prawo i trochę przykręci śrubkę motocyklistą bo jak na razie to tylko dają naklejki "Patrz w lusterka" i uważają że oni mogą w terenie zabudowanym jechać 100km/h a poza x3..
k
kierowca bombowca
W dniu 27.05.2010 o 20:03, mar napisał:

ale oceniajac predkosc to nikt z nas nie wie jaka to byla predkosc a przekroczenie dopuszczalnej predkosci a wymuszenie pierwszenstwa to sa dwa odrebne wykroczenia i wtym przypadku przyczyna bylo wymuszenie



W przypadku, kiedy obydwie osoby uczestniczące w kolizji popełniły wykroczenie, sąd ocenia który z kierowców w jakim stopniu przyczynił się do kolizji. Wersykt może być, na przykład: 50% winy kierowcy samochodu i 50% winy kierowcy motocykla.

Z innej beczki - jazda pod wpływem i wymuszenie pierwszeństwa to też dwa odrębne wykroczenia. Jak na trzeźwo wymusisz pierwszeństwo na prawidłowo jadącym kierowcy pod wpływem, to wina zawsze leży po jego stronie.
f
fak maj es

******

m
mar

ale oceniajac predkosc to nikt z nas nie wie jaka to byla predkosc a przekroczenie dopuszczalnej predkosci a wymuszenie pierwszenstwa to sa dwa odrebne wykroczenia i wtym przypadku przyczyna bylo wymuszenie

G
Gość

na filmie widać że jak już leciał w samochód to już leżał praktycznie, czyli raczej nie jechał 50km/h

k
kierowca bombowca
W dniu 27.05.2010 o 19:19, nn napisał:

Zasada w sądzie jest prosta - ciężar dowodu spoczywa na tym, kto chce z niego wysnuwać skutki prawne. Więc proponuję wozić ze sobą radar;)



Rzeczoznawca, na podstawie uszkodzeń pojazdów, jest w stanie powiedzieć wystarczająco dużo.
~Kierowca~

Nie wieże że ten motocyklista jechał 50km/h po prostu nie wieże.. mieszkam na ulicy gdzie jest długa prosta. ostatnio był podobnie wyglądający wypadek i kierowca wygrał w sądzie. motocykliści na tej ulicy potrafią rozwijać prędkość nawet do 150km/h i łatwo policzyć ile ma sie czasu na reakcje przy takiej prędkości. Jakby jechał 50km/h to by spokojnie go ominął.....

k
kierowca bombowca

Swoją drogą - motocyklista ma dużo szczęścia, że ten kierowca busa nie mial takiej ułańskiej fantazji, jak ci "nieśmiertelni" którzy jeżdżą na szlifierkach. Jakby ten biały busik pociskał standardową prędkością z jaką poruszają się po miejskich prostych ninja-bike'i to by chłopaka nieźle zmieliło.

n
nn
W dniu 27.05.2010 o 19:13, kierowca bombowca napisał:

Ja, widząc coraz więcej tego typu filmików mam pewność co do jednego. Jeżeli zdarzy mi się kiedyś kolizja z motocyklem podobna do tej na filmie, na 100% nie przyjmę mandatu i będę prosił o skierowanie sprawy do sądu, oszacowanie prędkości pojazdów itd.



Zasada w sądzie jest prosta - ciężar dowodu spoczywa na tym, kto chce z niego wysnuwać skutki prawne. Więc proponuję wozić ze sobą radar;)
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3