Marketing online to efektywny kanał dotarcia do klientów

Materiał informacyjny
Tradycyjny handel przeżywa ogólnoświatowy kryzys, ale sprzedaż internetowa coraz bardziej rośnie w siłę. Do tej pory rynek e-commerce rozwijał się w tempie ok. 18% rocznie, natomiast z prognoz na 2020 wynika, że w tym roku może być co najmniej dwukrotnie wyższy. I choć na początku wiele firm odnotowywało spadki, to jeśli chodzi o e-handel zarówno w Polsce, jak i na świecie powoli możemy dostrzegać wzrosty.

Oczywiście pandemia koronawirusa przyniosła też wiele niepokojących sygnałów i obaw o kondycję finansową firm i gospodarstw domowych. W obecnej sytuacji klienci znacznie ostrożniej podejmują wszelkie decyzje zakupowe. Dlatego wiele firm decyduje się na ograniczenie kosztów, najczęściej zaczynając od cięć w budżecie przeznaczonym na marketing. Jednak wszystkie badania dotychczasowych kryzysów i historie przedsiębiorstw, które z nimi się zmagały, pokazują, że nieprzemyślane decyzje mogą skutkować w dłuższej perspektywie zniknięciem firmy z rynku. Marki, które prowadzą aktywne działania online w czasie recesji i utrzymują relacje z klientami, wygrywają w tej walce. Oczywiście warto to zrobić w przemyślany sposób, np. koszty działań reklamowych można znacząco ograniczyć, optymalizując prowadzone kampanie.

Pamiętajmy, że konsumenci nie zniknęli, w znacznym stopniu przenieśli się od internetu i dlatego trzeba prowadzić skuteczną komunikację w oparciu o trendy i nastroje społeczne oraz nie rezygnować z promocji. Użytkownicy obecnie gorączkowo przeglądają portale informacyjne, a inwestycja w reklamę online pozwoli wyświetlać reklamy produktów lub usług, podkreślając wyjątkową ofertę czy atrakcyjny rabat.

Warto teraz położyć większy nacisk na działania remarketingowe i docierać do użytkowników, którzy już kiedyś zetknęli się z daną marką. Wykorzystując remarketing dynamiczny, sklep przypomni o swojej ofercie tym, którzy oglądali konkretne produkty czy usługi. Segmentacja klientów i personalizacja przekazu skłoni ich do powrotu i dokonania konwersji.

W skutecznym prowadzeniu kampanii online pomoże doświadczona agencja marketingu internetowego. Dzięki wiedzy specjalistów przedsiębiorstwo może sprawniej przejść proces digitalizacji i szybciej generować przychody. Firmą, która w tym niezwykłym czasie oferuje realną pomoc dla przedsiębiorców i właścicieli e-commerce w efektywnym funkcjonowaniu ich biznesów online, jest Result Media. Ta certyfikowana agencja Google Partner Premium zaprasza na bezpłatne konsultacje i analizę prowadzonych działań promocyjnych. Eksperci digital marketingu sprawdzą, czy prowadzone kampanie są skuteczne, jakie zmiany należy wdrożyć, aby zoptymalizować proces sprzedaży przez internet. Z usług Result Media skorzystało już wiele firm, których referencje można znaleźć na stronie agencji.

Funkcjonowanie firm się zmienia, tak jak zmieniają się zachowania konsumentów. Obecna sytuacja przyspieszyła procesy digitalizacji, które od lat mogliśmy obserwować. Wygrają te przedsiębiorstwa, które już od jakiegoś czasu digitalizowały swój biznes i które lepiej wykorzystują zaawansowaną analitykę i narzędzia, jakie udostępnia np. Google i Facebook, aby ze swoją ofertą docierać do nowych klientów. W tej walce warto znaleźć sprzymierzeńców i korzystać z wiedzy tych, którzy od dawna z sukcesem prowadzą działania online’owe. Zaufany partner, jakim jest doświadczona agencja marketingowa, pomoże firmie w osiągnieciu założonych celów biznesowych.

Artykuł przygotowany we współpracy z Result Media (resultmedia.pl)

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3