Usługi turystyczne zwykle kupujemy je w pakiecie, który obejmuje różnego typu świadczenia. Np.: przelot liniami lotniczymi; noclegi; przejazd autokarem; posiłki i wiele innych spraw związanych ze sposobem spędzania urlopu oraz rodzajem wykupionych wczasów. Każda z tych usług może być świadczona przez innego przedsiębiorcę. I w każdym z tych przypadków może dojść do jakiegoś niedopełnienia obowiązków, czyli nienależytego wykonania umowy. A to posiłki będą nieświeże, lot spóźniony albo autokar popsuty.
Trudno żebyś w takiej sytuacji biegał ze skargami od firmy gastronomicznej do przedsiębiorstwa transportowego. I nie musisz tego robić, bo prawo cię chroni. Mówiąc, że za wszystkie usługi świadczone w ramach imprezy turystycznej odpowiada wyłącznie organizator, u którego wykupiłeś wycieczkę.
Za co odpowiada organizator i jakie ma wobec Ciebie obowiązki? Co, jeśli w ostatniej chwili chce zmienić istotne warunki, a Ty już zapłaciłeś, albo co najmniej wpłaciłeś zaliczkę?
Dowiesz się tego z pierwszego odcinka nowego cyklu porad "GL", tym razem w całości poświęconego wakacyjnemu wypoczynkowi. Przeczytasz go w papierowym wydaniu "Gazety Lubuskiej" w poniedziałek, 10 maja.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?