Masz problem z lekami? Albo e-receptą? Farmaceuci porozmawiają z Tobą przez telefon

Leszek Kalinowski
Leszek Kalinowski
Prezes Lubuskiej Okręgowej Izby Aptekarskiej, Daria Wielogórska – Rutka. Karolina Misztal, Tomasz Czachorowski, , Archiwum prywatne
Wiele starszych osób prosiło w aptekach o różne porady. Teraz jednak stara się nie wychodzić z domu. Ale Lubuska Okręgowa Izba Aptekarska wyszła im naprzeciw. Uruchomiła infolinię dla pacjentów. Dzięki temu można dłużej porozmawiać z farmaceutą i uzyskać pomoc.

Zadzwoń do aptekarza

Lubuska Okręgowa Izba Aptekarska stworzyła infolinię dla pacjentów, za pośrednictwem której można porozmawiać z farmaceutą bez wychodzenia z domu.

- To była nasza inicjatywa. Chcieliśmy w dobie pandemii koronawirusa pomóc pacjentom, zwłaszcza tym, którzy mają różne problemy, obawy, związane z równoczesnym przyjmowaniem wielu leków, z realizacją e-recept itp. – mówi prezes Lubuskiej Okręgowej Izby Aptekarskiej, Daria Wielogórska – Rutka.

– Przed pandemią pacjenci często korzystali z porad farmaceutów. Teraz dłuższa rozmowa jest utrudniona, ze względu na środki ostrożności, ale i czas, jaki pracownicy aptek mają do dyspozycji.

Czytaj także

Konsultacja telefoniczna z farmaceutą to dobry pomysł

Zdaniem Stanisławy Wasilko z Zielonej Góry, taki telefon dla pacjentów to bardzo dobry pomysł.

- Sama chętnie z niego skorzystam. Boję się chodzić teraz po sklepach, aptekach. A jak już muszę wykupić receptę, to robię to konkretnie i szybko. Nie zadaję żadnych pytań – mówi pani Stanisława. – A potem w domu często zastanawiam się, czy leki przepisane od różnych lekarzy nie działają nawzajem niewłaściwie, kiedy je razem przyjmuje. Może powinnam zrobić większy odstęp czasowy? Kupuję też różne suplementy na wzmocnienie organizmu, może one też mają przy przyjmowanych lekach jakieś uboczne skutki?

Czytaj także

Zapamiętaj numer 884 909 823 i zadzwoń, żeby porozmawiać

Jak podkreśla Daria Wielogórska – Rutka – akcja Lubuskiej Okręgowej Izby Aptekarskiej ph. „Farmaceuci Pacjentom”, skierowana jest przede wszystkim do osób starszych, które nie mają też dostępu do Internetu. Ale oczywiście nie tylko do nich.
- Ja mam dostęp do komputera i czasem sprawdzam wiele rzeczy. Jednak w internecie nie wszystkie informacje są rzetelne i prawdziwe, więc zawsze lepiej sprawdzić wiedzę u fachowca – przyznaje Krystyna Mączyńska z Zielonej Góry. – Farmaceucie uwierzę, internetowi niekoniecznie.

Aby skorzystać z bezpłatnej porady farmaceuty, wystarczy zadzwonić w określonych godzinach pod numer telefonu: 884 909 823. Na razie dyżury odbywają się we wtorki i czwartki w godzinach: 10.00 – 12.00 oraz 18.00 – 20.00.

ZOBACZ TEŻ

Trzy lubuskie szpitale wykonują testy dla osób w kwarantanni...

Szpitale wracają do planowanych operacji. Potrzeba więcej krwi

Koronawirus: sprawdź czy Twój powiat jest "czerwony".

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3