Mazda 3 już w salonach

(wak)
Mazda 3 wygląda jak auto sportowe, które jednak może też pełnić funkcje pojazdu rodzinnego (fot. Mariusz Kapała)
Mazda 3 wygląda jak auto sportowe, które jednak może też pełnić funkcje pojazdu rodzinnego (fot. Mariusz Kapała)
Auto będzie pewnie sporą konkurencja dla toyoty auris czy hondy civic. Najtańsza wersja kosztuje 63.900 zł.

Od jesieni 2008 roku Mazda ma w Polsce swoje przedstawicielstwo i autoryzowane stacje obsługi. Na razie przebojem koncernu była nowa dwójka, teraz dołącza nowa trójka. W wersji hatchback i sedan. Z trzema silnikami do wyboru. Zapowiadana jest też nowa szóstka.

Nadwozie trójki najkrócej można określić jako próbę pogodzenia stylu sportowego z dostojnością rodzinnej limuzyny. Z przodu dominują krata wlotu powietrza i wloty umieszczone po bokach. Sportowy styl podkreślają także dochodzące niemal do szyby reflektory. Natomiast z boku linia przedniego błotnika, przechodzi w linię okien, a dodatkowo linia okien pnie się ku górze i łączy się z tylnym spoilerem, aby podkreślić kompaktowe rozmiary samochodu i jego szybkość.

Wnętrze mazdy 3 nie jest nadzwyczaj obszerne, ale cztery a nawet pięć osób będzie podróżowało raczej wygodnie. Kierownica jest trzyramienna, a na środku deski rozdzielczej umieszczono wyświetlacz komputera, który może być też ekranem nawigacji satelitarnej.

Wcześniej zapowiadano pięć silników, ale na razie mamy trzy, dwa benzynowe i jeden diesel. Benzynowy 1,6 litra ma moc 105 KM i pozwala na jazdę z prędkością do 188 km/godz., przy przyspieszaniu do 100 km/godz. w około 12 sekund. Drugi benzynowy ma pojemność 2 litry i moc 150 KM. Pozwala on na jazdę z prędkością około 210 km/godz., a ,,setkę’’ auto osiąga już po 10,4 sekundy. Z tą drugą jednostką napędową auto występuje ze skrzynią tradycyjną jak też automatem. Oba silniki charakteryzują się umiarkowanym apetytem na paliwo, słabszy spala średnio 6,3 a mocniejszy 6,8 litra paliwa na 100 km.

Trzecią jednostką jest diesel 1,6 litra common rail o mocy 109 KM, przy momencie obrotowym 109 KM. Ta raczej przeciętna pod względem mocy jednostka napędowa pozwala na jazdę z prędkością do 188 km/godz., a setkę auto osiąga po 11 sekundach. Tu zużycie paliwa jest doskonałe, średnio wynosi ono bowiem tylko 4,5 litra oleju napędowego na 100 km.

I ceny. Są one zbliżone do cen aut konkurencji. W podstawowej wersji z silnikiem 1,6 benzynowymmazda 3 kosztuje od 63.900 zł. Nie jest to zapewne mało, ale za tę sumę mamy nawet ESP czy klimatyzację manualną. Za najtańszego diesla trzeba zapłacić od 68.900 zł, a za wersję z silnikiem 2,0 litra od 72.900 zł.

Podsumowując. Dobrze się stało, że na rynek trafiło kolejne auto. Ładne, o średniej wielkości wnętrzu i doskonale zrobione. Pamiętajmy bowiem, że mazdy zawsze należały do aut najmniej awaryjnych. Taka będzie pewnie też z nowa trójką.

 

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie