Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Maze: - Spędzam dużo czasu w Disneylandzie

(pij)
Brian Maze z Obsidian.
Brian Maze z Obsidian. fot. Cenega
Jak wspominał Feargus Urquhart w swoim "Pamiętniku Producenta"", Brian Maze zrobił większość obrazków Vault Boy'a, gdy miał dobry dzień. Dowiedz się więcej na temat jego ulubionych falloutowych kreacji, a także innych gier przy których pracował. Wszystko to w najnowszym Inside The Vault…

- Czym zajmujesz się w Obsidian?
Jestem starszym artystą koncepcyjnym. Dodatkowo dostarczam materiały 2D do gry. Dla przykładu w Fallout: New Vegas narysowałem większość billboardów i plakatów, a także zaprojektowałem kilka logotypów, na które można się natknąć podczas grania.

- Przy jakich grach już pracowałeś?
Pracowałem przy 18 wydanych tytułach w trakcie trwania mojej kariery, a obejmują one: Fallouta 2, Planescape: Torment, serię Icewind Dale, Star Wars: Knights of the Old Republic 2, Alpha Protocol i oczywiście Fallout: New Vegas. Pracowałem też nad 3 anulowanymi tytułami.

- Co jest najprzyjemniejszą częścią twojej pracy. A najmniej przyjemną?
Nie popadając w zbyt pompatyczne tony, kocham prace z ekipą. Najlepszą częścią mojej pracy to być otoczonym przez utalentowanych ludzi, pracujących razem nad tworzeniem wspaniałych rzeczy. Będąc dzieciakiem dużo grałem w gry zespołowe i teraz także to lubię. Najgorszą częścią mojej pracy jest brak kontaktu twarzą w twarz z fanami czy ludźmi, którzy grają w gry, które robimy. Producenci komiksów mają konwenty, na których spotykają się z ludźmi, sportowcy mają krzyk tłumu, filmowcy mogą usiąść w audytorium i usłyszeć, jaka jest reakcja na ich film. Jako twórca gier czuję się jakbym nie miał bezpośredniej możliwości skontaktować się z ludźmi, dla których wykonuję swoją pracę.

Scott Lawlor mówi o pracy nad dźwiękiem w Fallout New Vegas

- Jakieś śmieszne sytuacje związane z Obsidian?
Dość często pracownicy proszeni są o zmianę biura z byle jakiego powodu. Jest tu mało osób, które spędziły w jednym miejscu więcej niż 6 miesięcy.

- Jak dostałeś się do branży? Masz jakąś podpowiedź jak się do niej przebić?
Pracuję od 1993 - wtedy było to o wiele łatwiejsze. Dosłownie odpowiedziałem na ulotkę, którą znalazłem w swoim lokalnym sklepie z komiksami. Jeżeli chodzi o radę, to mam jedną: po prostu wierzę w to, że drogą do branży jest poznać kogoś kto już w niej pracuje. Prawie każda praca jaką do tej pory miałem, łącznie z tymi, które nie były związane z grami, dostałem dzięki temu że znałem kogoś kto już to robi.

- Co do tej pory było najważniejszym wydarzeniem w twojej karierze?
Współtworzenie postaci z Chrisem Avellonem, która nazywała się Darth Nihilus w Star Wars: KOTOR II. Postać posiada swoją figurkę, występuje w wielu mediach związanych z Gwiezdnymi Wojnami, fani przebierają się za tą postać i była omawiana przez wiele tygodni w programie radiowym Howarda Sterna. Ta postać była moimi 15 minutami chwały.

- Pamiętasz jak to było, gdy pierwszy raz usiadłeś do rysowania Vault Boy'a?
Ogólnie rzecz biorąc, było to moje pierwsze zadanie po dołączeniu do Black Isle Studios, więc robiłem tylko to, co mi kazano. Aczkolwiek pamiętam, że spadł mi kamień z serca, że zostałem poproszony o zrobienie czegoś, co umiałem zrobić z łatwością. To sprawiło, że stres się trochę zmniejszył.

Gry komputerowe coraz częściej trafiają na ekrany kin

- Jaki jest twój ulubiony obrazek Vault Boy'a z tych, które stworzyłeś?
Tylko jeden? Narysowałem ich ponad 200. Mam wiele ulubionych - betrayer, married, virgin i gecko skinning dla przykładu.

- Co robisz między okresami faz koncepcyjnych podczas tworzenia gry? Pracujesz nad przyszłymi projektami? Czy grafiką do gry?
Skupiam się na dostarczaniu grafiki 2D do projektu prawie przez cały jego okres. Czasem pomagam przy przyszłych projektach albo innych aktualnie produkowanych. Jeżeli konczą mi się rzeczy do robienia, to zostaję przeniesiony do innego projektu na pełnym etacie.

- Jaka jest twoja ulubiona gra wszechczasów?
- Z czystej nostalgii - Defender, klasyk z automatów od Williams Electronics. Nadal mam miłe wspomnienia z dzieciństwa, gdy ze swoim najlepszym przyjacielem jechaliśmy na rowerach do naszego lokalnego 7-Eleven spijać sorbety podczas wydawania naszego kieszonkowego na granie w tę grę przez całe lato. Ale nadal jestem w nią kiepski.

- Na wydanie jakich gier czekasz?
Epic Mickey, NBA Jam i Batman: Brave and the Bold.

- Co sprawia, że wstajesz rano z łóżka?
Mój kot Booger. Każdego ranka o 6.30 zaczyna miauczeć domagając się śniadania.

- Najgorsza praca jaką miałeś?
Przez jakiś czas dostarczałem pizzę nocami w miasteczku otoczonym przez obszar rolniczy. Miejsca przez które przejeżdżałem nie miały drogowskazów, więc zdarzało mi się jechać nawet do 10 mil w nocy, niewybrukowanymi, nieoświetlonymi drogami. Gubiłem się tyle razy, że już nawet nie pamiętam ile. W końcu zostałem wylany z pracy, bo zgłosiłem że jestem chory na ponad dwa tygodnie tylko dlatego, że nie chciało mi się tam jechać, żeby zrezygnować z pracy.

- Masz jakieś inne hobby czy zainteresowania? Co lubisz robić w wolnym czasie?
Moim wielkim hobby są komiksy. Zbieram i czytam ich duże ilości. Poza tym śledzę baseball i piłkę nożną, spędzam dużo czasu w Disneylandzie i uwielbiam oglądać filmy z lat '40 i '50.

Fallout: New Vegas
To kontynuacja Fallout 3 - gry roku 2008 - przenosi akcję tej uwielbianej serii do miejsca, którego klimat pasuje idealnie do świata Fallout, do Vegas. Fallout: New Vegas kontynuuje akcję, humor oraz post-apokaliptyczny kurz i brud znane z tej legendarnej marki, jedynie podwyższając poprzeczkę. Premiera Fallout: New Vegas planowana jest na jesień br. Po

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska