"Są kary, a utrudnia nam się rejestrację!"
- Od stycznia wprowadzono kary finansowe za nieprzerejestrowanie pojazdu w ciągu 30 dni. Wydział komunikacji ewidentnie utrudnia załatwienie sprawy - zwróciła się do nas pani Paulina, która chciała przerejestrować auto. Pod koniec stycznia wybrała się do urzędu, ale o godz. 13.00 nie było już dostępnych numerków. Nazajutrz była przed 12.00 i znów to samo. - Pracownicy powiedzieli, że jest dużo osób i warto przyjść rano – relacjonuje kobieta. – Następnego dnia byłam w wydziale komunikacji o 8.10, znów nie było kategorii dotyczącej rejestracji pojazdów dla osób fizycznych. Pani, tam pracująca, powiedziała, że jest dużo osób i że dziś już nie dam rady załatwić sprawy, mimo że było jeszcze ponad 6 godzin do zamknięcia. Wydaje mi się, że numerki, mimo liczby osób, powinny być wydawane do zamknięcia. Niektórzy pobierają zła kategorie (nie wykorzystując tej wcześniejszej) lub pobierają bilet rano, a później spieszą się do pracy i wychodzą z urzędu.
W mieście powstają kolejne parkingi:
Problem z wydziałem komunikacji jest od lat
O wydziale piszemy od lat. O kolejkach, o tym, że obiekt jest za mały… - Siedziba, przy ul. Sienkiewicza, nie wystarczy – mówił prezydent Janusz Kubicki. – Chcemy stworzyć gdzieś nowy wydział komunikacji. Rozważamy różne warianty, bo nie mamy innego wyjścia.
- Ludzie stoją przed wydziałem od 6.00, po 8.00 nie ma już możliwości pobrania numeru – pisze do nas Czytelnik.
A co z problemem, o którym mówi nasza Czytelniczka? [/b]- Zwiększone kolejki w wydziałach komunikacji są obecnie problemem ogólnopolskim – wyjaśnia Monika Zapotoczna, dyrektor departamentu komunikacji społecznej w magistracie. - Media regularnie donoszą o gigantycznych wręcz kolejkach w całym kraju. Wydział komunikacji w Zielonej Górze nie jest w tej sytuacji wyjątkiem.
M. Zapotoczna mówi, że ostatnie zwiększenie kolejek jest spowodowane przede wszystkim zmianami w przepisach związanych z rejestracją pojazdów. - A wprowadzającymi od początku tego roku sankcje w postaci kar finansowych za nieprzerejestrowanie (w przypadku pierwszej rejestracji w kraju pojazdów zarejestrowanych wcześniej na terytorium UE), lub za niezawiadomienie w terminie 30 dni o fakcie zbycia lub nabycia pojazdu zarejestrowanego w Polsce – mówi M. Zapotoczna.
- Mimo wyjaśnień, że kary będą stosowane dla pojazdów zakupionych lub sprzedanych po 31 grudnia 2019 r. właściciele pojazdów udają się do wydziałów komunikacji z umowami sprzed kilku lat. Kiedyś taka sytuacja była wyjątkiem, zaś od kilku miesięcy często okazywane są do załatwiania sprawy umowy sprzed 5 czy nawet 10 lat…
Jak to jest z biletami w wydziale komunikacji w Zielonej Górze?
A co z biletami na poszczególne usługi? - Są wydawane na maksymalne ilości, które określane są codziennie ze względu na możliwości obsługi (liczbę urzędników) – wyjaśnia Zapotoczna. - Wraz z wyciągnięciem ostatniego numeru biletu usługa się blokuje. W danym dniu wszyscy, którzy pobiorą bilet, są obsługiwani. W sytuacji, gdy wszyscy interesanci są załatwieni, bileterka zostaje ponownie uruchomiona. Nie można cały czas wydawać biletów, gdyż niektórzy interesanci mimo długiego oczekiwania nie byliby załatwieni.