Mieszkańcom Gościmia już ręce opadają. Nie mają sił droczyć się z Telekomunikacją Polską, która ich zdaniem traktuje ich jak mało ważnych i zbędnych klientów. - Kiedy oferowali nam internet, to wszyscy byli dla nas mili, a jak mamy problemy, to już nikogo to nie interesuje - mówią zgodnie mieszkańcy, z którymi niedawno spotkaliśmy się w Gościmiu. Poprosili nas o interwencję. Kłopoty zaczęły się na początku września ubiegłego roku. Wtedy centrala internetowa, która udostępnia łącza internetowe dla ponad 70 mieszkańców Gościmia, zaczęła szwankować. -Wystarczy, że więcej osób korzysta z internetu i już jego prędkość zdecydowanie się zmniejsza - tłumaczy sołtys wsi Elżbieta Sklarska, która razem z miejscowym radnym Krzysztofem Siudą, dowodzi akcją "protestacyjną". Pan Zbigniew tłumaczy obrazowo: - Płacę za 2 megabity (to siła transferu internetowego - red.), a nie mam nawet połowy tej prędkości. To jest jawne oszustwo! - zauważa. K. Siuda podaje przykład: - Strona "Gazety Lubuskiej" otwierała mi się równo 48 minut! - Nawet strony z żadną wygórowaną grafiką otwierają się strasznie długo, to jest po prostu śmieszne - dorzuca pan Radek.
Mieszkańcy zżymają się także na sposób traktowania ich przez TP. Pan Zbigniew mówi wprost: - Telekomunikacja jest potentatem i takie jednostki jak my są dla nich niczym. Jesteśmy tym sfrustrowani - kiwa ręką mężczyzna. Dodaje, że pisze do nich pisma, w których grzecznie prosi o odpowiedź na jego pytania, a przysyłają mu listy ze sztampową odpowiedzią.
W tej sprawie kontaktowaliśmy się kilka razy mejlowo i telefonicznie z Marią Piechocką z poznańskiego biura prasowego TP. Początkowo urzędniczka prosiła nas o kontakt z osobami, które mają problem z internetem "by można było przygotować odpowiedź". Sprawdziliśmy: urzędnicy TP kontaktowali się z częścią mieszkańców Gościmia. Później otrzymaliśmy informację, że technicy nad problemem pracują. A niedawno w mejlu od M. Piechockiej czytamy m. in.: "(…) Wykonano prace polegające na wypięciu światłowodu i podłączeniu go bezpośrednio do centrali abonenckiej. Dzięki temu obecnie mieszkańcy będą mogli w pełni korzystać z usług internetowych świadczonych przez TP". Dalej rzeczniczka przeprasza mieszkańców za zaistniałą sytuację. Jednak sołtys Sklarska powiedziała nam, że poprawy nie ma. Rzeczniczka znowu prosiła o kontakt z tymi osobami…
Mieszkańcy zastrzegają: jak sytuacja się nie zmieni w ruch pójdą paragrafy. - Złożymy pozew zbiorowy - zapowiadają. Do sprawy wrócimy.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?