Policja w Nowej Soli. Znakowanie rowerów
W czwartek, 14 lipca popołudniu w Nowej Soli można było oznakować rower. Wspólna akcja policji i urzędu miasta cieszyła się ogromnym zainteresowaniem. Wielu mieszkańców chciało skorzystać z tej możliwości, która odbyła się pierwszy raz w mieście.
- Jak na trzykrotną Rowerową Stolicę Polski przystało, frekwencja mieszkańców dopisała! Niestety nie wszyscy chętni mogli skorzystać ze znakowania roweru, mimo wydłużonej o godzinę akcji - przyznaje Ewa Batko, rzecznik prasowa Urzędu Miejskiego w Nowej Soli. - Ale nic straconego. 27 lipca, w godz. od 11.00 do 13.00 zapraszamy do Komendy Policji, będą też terminy popołudniowe.
Urząd Miejski zakupił trzy urządzenia do znakowania rowerów oraz zaprojektował i wyprodukował karty będące potwierdzeniem, że rower został zarejestrowany w policyjnej bazie.
- Na każdą ramę pojazdu za pomocą specjalnego urządzenia został wygrawerowany indywidualny numer identyfikacyjny, a wydane właścicielowi dokumenty, potwierdzające tę czynność, mogą ustrzec od kradzieży - wyjaśnia mł. asp. Justyna Sęczkowska, oficer prasowa Komendy Powiatowej Policji w Nowej Soli. - Każda ingerencja w naniesiony numer na ramie i próba zatarcia może zniechęcić potencjalnego kupca do jego nabycia. Dzięki niemu, w przypadku kradzieży, łatwiej można namierzyć jednoślad, który padł łupem złodzieja.
Jak zabezpieczyć rower przed kradzieżą?
- Znakowanie rowerów jest jedną z metod zabezpieczania ich przed kradzieżą - informują lubuscy policjanci. I apelują, aby stosować też inne metody ochrony. To przede wszystkim odpowiednie zapięcia renomowanych firm, gdy pozostawiamy rower w miejscu publicznym. Ponadto nie powinno się pozostawiać rowerów na klatkach schodowych, w piwnicach, na balkonach. Jeśli jest to konieczne, to trzeba zainwestować w solidne drzwi i zamki.
- Warto dysponować fotografią oraz spisanymi numerami fabrycznymi i cechami trwałymi roweru, bowiem w znaczny sposób ułatwi to jego identyfikację i ustalenie właściciela - podkreśla Lubuska Policja.
Warto pamiętać
- nie pozostawiajmy niezabezpieczonych i gotowych do jazdy rowerów w miejscach publicznych: przed sklepem, na ulicy itp.,
- nie pozostawiajmy rowerów na klatkach schodowych (nawet, jeśli w bloku jest domofon),
- stosujmy lepsze zapięcia renomowanych firm. Lepsze zabezpieczenia zajmują zawodowym złodziejom nawet kilka minut, co zazwyczaj decyduje o tym, że złodziej rezygnuje z łupu,
- zabezpieczenia zakładajmy możliwie jak najciaśniej i w taki sposób, aby szczelina zamka była trudno dostępna. Łańcuch przekładamy przez ramę roweru i tylne koło (nigdy tylko przez przednie koło). Nieskuteczne są cienkie linki czy sprężynki z zapięciami szyfrowymi - łatwo je przeciąć.
- jeżeli siodełko jest mocowane za pomocą szybkozłączki, zdejmijmy je - rower bez siodełka jest mniej atrakcyjny i trudniej na nim uciec.
Czytaj też:
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?