Miliony na remont ul. Bohaterów Westerplatte w Zielonej Górze

Michał Kurowicki
Stanisław Król: Na remont ulicy Bohaterów Westerplatte czekamy już chyba zbyt długo.
Stanisław Król: Na remont ulicy Bohaterów Westerplatte czekamy już chyba zbyt długo. Mariusz Kapała
Udostępnij:
Dzięki pieniądzom wojewody i miasta już wiosną rozpocznie się remont ulicy Bohaterów Westerplatte. Niestety, kierowców czekają kłopotliwe objazdy. I to aż do Winobrania.

Nareszcie doczekamy się remontu ul. Bohaterów Westerplatte. Dziś trasa jest w złym stanie. Koleiny w asfalcie. Popękane kostki polbruku na chodnikach i w zatokach dla autobusów. To nie pasuje do centrum szóstego miasta Polski. Ostatniej przebudowy nie pamiętają już nawet najstarsi mieszkańcy.

– Bardzo dobrze, że remont ulicy w końcu się zacznie – mówi zielonogórzanin Stanisław Król, którego spotykamy na
spacerze. – To przecież środek miasta, który powinien być jego wizytówką. Niech biorą się do roboty, i to jak najszybciej.

Tydzień temu wojewoda lubuski Władysław Dajczak zatwierdził wstępną listę rankingową wniosków o dofinansowanie zadań w ramach "Programu rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016-2019”. Wśród nich znajduje się przebudowa ul. Bohaterów Westerplatte. Wojewoda przeznaczył na ten cel 3 mln. zł. Pamiętajmy, że to na razie wstępna lista. Zastrzeżenia do niej będą zgłaszane do 15 listopada. Jednak wniosek urzędników z Zielonej Góry otrzymał dużo punktów, stąd wydaje się faworytem.

– Zakładamy, że przebudowa rozpocznie się w pierwszym kwartale 2017 roku, a zakończy przed przyszłorocznym Winobraniem – informuje Paweł Urbański, dyrektor departamentu inwestycji i zarządzania drogami w mieście.

We wniosku o dofinansowanie do wojewody urząd miasta zdeklarował, że na remont ul. Bohaterów Westerplatte przeznaczy ze swoich środków 4 mln 775 tys. zł. Jeśli dojdą do tego 3 mln zł od wojewody, wtedy na przebudowę będzie ponad 7,7 mln zł. Za taką kwotę można zrobić naprawdę dużo. Wiadomo już, że prace potrwają wiele miesięcy. Autobusy i samochody będą musiały korzystać z objazdów. Trudności czekają też właścicieli znajdujących się przy ulicy punktów usługowych i handlowych.

– Zakładamy, że przebudowa rozpocznie się w pierwszym kwartale 2017 roku, a zakończy przed przyszłorocznym Winobraniem – informuje Paweł Urbański, dyrektor departamentu inwestycji i zarządzania drogami w mieście. – Mam nadzieję, że uda się dotrzymać tego terminu, chociaż nigdy nie wiadomo, co czeka na nas pod ziemią. Mówię o tym, bo z doświadczenia wiem, że czasami mogą wystąpić utrudnienia związane z wymianą sieci pod powierzchnią.

Przy okazji remontu, skorzystają rowerzyści. Po jednej stronie ulicy, tam gdzie znajduje się budynek galerii Grafitt, powstaną ciągi pieszo-rowerowe. Ponadto na skrzyżowaniu z ul. Ułańską i Kupiecką znajdzie się miejsce dla tzw. śluz rowerowych. – Jestem zadowolony z tych zmian – mówi radny Robert Górski. – Dzięki temu rowerem będzie można przejechać ulicą Bohaterów Westerplatte aż do parkingu przy placu Kolejarza w okolicach dworca PKP.

W przyszłości, po wybudowaniu tunelu pod torami kolejowymi, rowerzyści pojadą bezpieczną ścieżką jeszcze dalej. W tunelu mają być zamontowane dla nich specjalne pochylnie. Część mieszkańców i radnych obawiała się jednak, że po przebudowie kierowcy nie będą mogli nigdzie zostawić swoich aut. – Ilość miejsc parkingowych znacząco się nie zmniejszy – uspokaja Urbański.

Nowością będzie na pewno zlikwidowanie zatok dla autobusów. Według planów ma to skrócić czas ich przejazdu przez ulicę. Czy tak się stanie? Przekonamy się po przebudowie, jesienią przyszłego roku. W urzędzie miasta poinformowano nas, że likwidacja zatok związana jest z realizacją przez Miejski Zakład Komunikacji projektu niskoemisyjnego transportu publicznego.
Podczas prac przebudowana zostanie sygnalizacja świetlna, nawierzchnia ulicy i krawężniki. Chodniki wyłożone zostaną nowymi płytami. Ustawione będą stylowe lampy.

Zanim do tego dojdzie, mieszkańców Zielonej Góry czeka wiele miesięcy jazdy objazdami. – To jedna z głównych ulic w mieście i jej przebudowa na pewno będzie wiązała się z dużymi utrudnieniami – przyznaje Urbański. – Jednak mamy już swoje propozycje na to, jak dojechać do znajdujących się tam punktów handlowych i usługowych. Na pewno wykorzystamy to, że do wielu z nich można dotrzeć od strony deptaka i ulicy Kupieckiej. Warto poczekać na finał prac. Ulica będzie dużo ładniejsza, dlatego proszę zielonogórzan o cierpliwość i wyrozumiałość – apeluje dyrektor.

Czytaj też:Ruszył remont Walczaka i Borowskiego w Gorzowie [ZMIANY KOMUNIKACYJNE]

Zobacz też: Remont dworca PKP w Zielonej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 5

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

O
Olaf
W dniu 03.12.2016 o 08:03, taxi driver napisał:

Litości kobieto.O jaką  Al Westerplatte Ci chodzi?Ty jesteś zielonogórzanką ?Widać wyraźnie że masz potrzebę pisania, ale na miłość Boską nie pisz głupot.

Westerplatte , to taki przysłowiowy miś , ale dla niektórych ważne jest że ten miś jest z żytniej polskiej słomy , a nie z argentyńskiej pszennej czy chińskiej ryżowej , bo miś jest polski 

d
danka zielonogórzanka
W dniu 03.12.2016 o 08:03, taxi driver napisał:

Litości kobieto.O jaką  Al Westerplatte Ci chodzi?Ty jesteś zielonogórzanką ?Widać wyraźnie że masz potrzebę pisania, ale na miłość Boską nie pisz głupot.

Wiadomo o jaką ulicę chodzi.

A tobie nie przeszkadza, że ulica zostanie zwężona do dwóch pasów ruchu?

Bo z dwóch pozostałych powstanie najdłuższa w Polsce zatoka autobusowa.

No ale "cudowne dziecko dwóch pedałów" będzie zadowolone, bo mu księciunio zafunduje ścieżkę rowerową.

A ja się pytam, czy nie można ścieżki przenieść na ul. Kazimierza Wielkiego?

Równoległa do Westerplatte, nie ma ruchu pojazdów i pieszych, w prostej linii połączy filharmonię z pogotowiem.

t
taxi driver
W dniu 02.12.2016 o 20:29, danka zielonogórzanka napisał:

Jeżeli Al. Westerplatte będzie nadal głównym ciągiem komunikacyjnym komunikacji miejskiej, to likwidacja zatok autobusowych znacząco wpłynie na pogorszenie płynności ruchu na tej ulicy.Przecież dodatkowych pasów ruchu nie będzie które byłyby bus - pasami/ pozostaną tak jak dotychczas 4 pasy ruchu/. A więc urzędnicy  narysowali sobie coś co im się wydaje, że będzie ładne, wydadzą kupę kasy, a dla mieszkańców guzik.Proponuję jeszcze stałe miejsca dla dyżurujących policjantów /których brak na rondzie PCK/ oby kto miał pilnować naszego bezpieczeństwa. Poza tym zniknie ileś miejsc parkingowych w samym centrum miasta co przy likwidacji dzikich parkingów za teatrem wyłączy skutecznie centrum z możliwości postawienia samochodu.W związku z tym proponuję przeniesienie Urzędu Miasta i innych instytucji do strefy na "spalonym lesie" lub do Kisielina gdzie można będzie postawić samochód jadąc załatwić sprawy.

 

Litości kobieto.O jaką  Al Westerplatte Ci chodzi?Ty jesteś zielonogórzanką ?

Widać wyraźnie że masz potrzebę pisania, ale na miłość Boską nie pisz głupot.

d
danka zielonogórzanka

Jeżeli Al. Westerplatte będzie nadal głównym ciągiem komunikacyjnym komunikacji miejskiej, to likwidacja zatok autobusowych znacząco wpłynie na pogorszenie płynności ruchu na tej ulicy.

Przecież dodatkowych pasów ruchu nie będzie które byłyby bus - pasami/ pozostaną tak jak dotychczas 4 pasy ruchu/.

A więc urzędnicy  narysowali sobie coś co im się wydaje, że będzie ładne, wydadzą kupę kasy, a dla mieszkańców guzik.

Proponuję jeszcze stałe miejsca dla dyżurujących policjantów /których brak na rondzie PCK/ oby kto miał pilnować naszego bezpieczeństwa.

Poza tym zniknie ileś miejsc parkingowych w samym centrum miasta co przy likwidacji dzikich parkingów za teatrem wyłączy skutecznie centrum z możliwości postawienia samochodu.

W związku z tym proponuję przeniesienie Urzędu Miasta i innych instytucji do strefy na "spalonym lesie" lub do Kisielina gdzie można będzie postawić samochód jadąc załatwić sprawy.

L
Lopez

Bardzo interesuje mnie, czy ktoś obliczył jak wpłynie likwidacja zatok na płynność ruchu.

 

W mojej ocenie wybudowanie drogi aglomeracyjnej nie odciąży Westerplatte aby zrekompensowało to powstałe w przyszłości korki spowodowane zatrzymywaniem się autobusów na pasie ruchu.

 

Już dziś bez tego jest tłoczno ... proszę sobie wyobrazić:

2 pasy ruchu1 całkowicie zablokowany na minutę lub czasem lepiej przez autobus(y)1 wolny pas .... a na drugim czekające auta na to by autobysy ruszyły

Wg mnie katastrofa i błąd założeń, że głowa boli.

 

Przejdź na stronę główną Gazeta Lubuska
Dodaj ogłoszenie