To głównie lancer, w wersji sedan i sportback, sprawił, że Mitsubishi po 9 miesiącach 2010 roku znajduje się na 10 miejscu z wynikiem ponad 9,8 tys. sprzedanych aut. Lancer należy też do jednego z chętniej kupowanych kompaktów. To pewnie też zasługa ceny, bo obecnie to naprawdę sporej wielkości auto, można kupić już za sumę w granicach 55 tys. zł. Na rynku mamy lancera w wersji sedan i sportback. Obie wersje mają identyczne silniki, praktycznie też identyczne osiągi i cenę, a różnią się drobiazgami, jeśli chodzi o wygląd wnętrza oraz innym tyłem. A także liczbą drzwi. Sedan jest autem czterodrzwiowym a sportback pięciodrzwiowym. Do naszej dyspozycji zielonogórski diler Mitsubishi przekazał sedana z silnikiem 1,8 litra o mocy 143 KM.
Nadwozie i wnętrze
Sylwetka jest zbliżona do sportowej wersji evo. Przypominający paszczę rekina grill, muskularne nadkola, płynne linie nadwozia, niewielka wysokość sprawiają, że sylwetka sedana jest ponadczasowa, szybko się nie zestarzeje a ponadto wzbudza zaufanie i jest ładna. Uwagę zwraca też kształt przednich reflektorów i tylnych świateł. We wnętrzu mamy przyzwoitej jakości plastiki, może nieco za ciemne, trzyramienną, regulowaną w pionie kierownicę i dwa duże, podobne jak w alfach romeo, liczniki. Prędkości i obrotów. Niestety ten bardziej potrzebny a więc prędkościomierz trafił na lewa stronę. A powinno być odwrotnie. Fotele, choć nie kubełkowe, są jednak duże i wygodne, a deska rozdzielcza ergonomiczna, doskonale wykończona, a przełączniki tam, gdzie być powinny. Wnętrze jest całkiem przestronne, zarówno z przodu jak też na tylnej kanapie siedzi się wygodnie a bagażnik ma 400 litrów.
Silnik i skrzynia biegów W przekazanym nam aucie silnik miał 1,8 litra pojemności i moc 143 KM. Jego osiągi są satysfakcjonujące, prędkość maksymalna w granicach 200 km/godz. a setka w 9,8 sekundy. Dodatkowo silnik jest bardzo cichy, nawet przy jeździe z prędkością 150 km/godz. pasażerowie mogą swobodnie rozmawiać czy słuchać radia. Niestety w tej wyliczance jest mały minus, skrzynia ma pięć biegów, i aż prosi się o dodatkowy bieg. Szczególnie, gdy pędzimy autostradą. A przecież ma ich być coraz więcej. Przy spokojnej jeździe zaskoczeniem będzie zużycie paliwa. Na trasie lancer spali niewiele ponad 6 litrów benzyny na 100 km, a średnie zużycie kształtuje się na poziomie 7 litrów. Dodajmy, że jak nas poinformowała centrala Mitsubishi, niebawem w ofercie pojawi się nowy silnik benzynowy 1,6 litra o mocy 117 KM. Jego osiągi będą niewiele skromniejsze od jednostki 143-konnej, ale auto będzie tańsze. Lancer jest też osiągalny z motorem diesla 1,8 litra o mocy 150 KM.
Zawieszenie i ceny
Zawieszenie lancera jest kompromisem między charakterystyką sportową a komfortową. Auto prowadzi się pewnie, zawieszenie całkiem dobrze wybiera nierówności naszych dróg, auto doskonale trzyma się nawierzchni i jest przewidywalne w prowadzeniu. Nic dodać, nic ująć.
W podstawowej wersji sedan z silnikiem 1,8 litra jest dostępny (w promocji) już od około 55 tys. zł. Co ważne, za tę sumę mamy już manualną klimatyzację, ABS, ASTC czyli system stabilizacji toru jazdy, poduszki i kurtyny powietrzne, radio, centralny zamek, a brakuje nam jedynie reflektorów przeciwmgłowych.
Reasumując, lancer sedan to ciekawe auto, o dużym wnętrzu, wysokim komforcie jazdy i rozsądnej cenie. Dlatego jest tak chętnie kupowany.
Lancer sedan w pigułce
*Pojemność silnika 1.798 ccm
*Moc silnika 143 KM
*Średnie zużycie paliwa 7,7/100 km
*Przyspieszenie 0-100 km/godz. 9,8 sekundy
*Prędkość maksymalna 204 km/godz.
*Ilość miejsc 5
*Rozstaw osi 263,5 cm
*Pojemność bagażnika 400 litrów
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?