- Cieszyliśmy się, że zmodernizowany zostanie odcinek kolejowy Czerwieńsk – Zbąszynek. Długo na to czekaliśmy – pisze do nas pan Mieczysław. – Jednak czy z powodu pandemii koronawirusa nie zostanie ta inwestycja znów odłożona w czasie?
Modernizacja odcinka kolejowego Czerwieńsk - Zbąszynek
Radosław Śledziński z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A odpowiada na nasze pytanie: - Prace przy modernizacji na odcinku Zbąszynek – Czerwieńsk są realizowane. Obecnie nie przewidujemy zmiany terminu zakończenia prac, planowanego do połowy 2022 roku.
- Dzięki tej inwestycji poprawi się komfort podróży - mówi Radosław Śledziński - Na stacjach w Babimoście i Sulechowie podwyższone zostaną perony, co zapewni wygodne korzystanie z pociągów. Pojawi się nowa nawierzchnia i czytelne oznakowanie. Bezpieczeństwo zapewni jasne oświetlenie. Dla podróżnych ustawione zostaną nowe ławki i wiaty, osoby o ograniczonej mobilności będą mogły korzystać ze specjalnych pochylni. Wymiana około 42 km torów i montaż nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym zapewni sprawny i bezpieczny ruch pociągów.
Sprawne przejazdy składów pasażerskich i towarowych zapewnią prace torowe, m.in. wymiana podkładów. W Babimoście, Sulechowie, Czerwieńsku i Kosieczynie będą elektrycznie ogrzewane rozjazdy, które umożliwią ruch pociągów nawet w trudnych warunkach zimowych.
Modernizacja linii to także monitoring, sygnalizacja świetlna, rogatki
Nowa nawierzchnia jezdni oraz monitoring zwiększą bezpieczeństwo na 29 przejazdach kolejowo-drogowych. Prace obejma m.in. skrzyżowania toru i drogi w miejscowości Podmokle Wielkie, Nowe Kramsko i Łęgowo Sulechowskie. Na niektórych przejazdach będą dodatkowe urządzenia: sygnalizacja świetlna i rogatki.
Dzięki nowoczesnym urządzeniom sterowania ruchem kolejowym i przebudowanym układom torowym na stacjach Sulechów i Babimost zwiększy się przepustowość linii. Przewoźnicy będą mogli uruchomić dodatkowe połączenia, a mieszkańcy regionu zyskają lepsze możliwości podróży koleją.
Efektem prac będzie także zwiększenie prędkości pociągów do 120 km/h (to ok. 20 km/h więcej niż dziś).
Modernizacja linii kolejowej i komunikacja zastępcza
Polskie Linie Kolejowe przygotują do sprawnych przejazdów most kolejowy nad Odrą w miejscowości Pomorsko. Zasadnicze prace planowane są w czasie modernizacji linii Zbąszynek – Czerwieńsk i nie będą się wiązały z dodatkowymi zmianami w rozkładzie jazdy. Renowacja przeprawy obejmie przęsła i przyczółki. Prace wzmocnią konstrukcję z zachowaniem jej historycznego charakteru.
Wspieramy Lokalny Biznes!
Ze względu na zakres robót, na linii jednotorowej konieczne jest wprowadzenie zastępczej komunikacji autobusowej. Nowa organizacja ruchu – ujęta w rozkładzie jazdy, opracowana została wspólnie z przewoźnikami. Zmieniona komunikacja będzie obowiązywała do listopada.
Rewitalizacja linii kolejowej między Zbąszynkiem a Czerwieńskiem
Dodajmy także, że rewitalizacja linii kolejowej między Zbąszynkiem a Czerwieńskiem jest kontynuacją wcześniejszych prac. Między Pomorskiem a Przylepem powstała łącznica kolejowa - nowy, zelektryfikowany tor o długości 2,5 km, który umożliwił jazdę pociągów z Zielonej Góry do Zbąszynka bez konieczności zmiany kierunku jazdy. Skróciły się podróże m.in. w regionie - dzięki inwestycji podróżni zyskali też nowoczesny peron na przystanku osobowym Łęgowo Sulechowskie.
Inwestycja jest współfinansowana z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubuskiego, Funduszu Kolejowego oraz ze środków własnych Polskich Linii Kolejowych SA. Na poprawę standardu podróży przeznaczono ok. 106 mln zł.
ZOBACZ TEŻ
Koronawirus nie przeszkadza w rozbudowie galerii Focus Mall....
POLECAMY TEŻ
Koronawirus spustoszył te znane miejsca w lubuskich miastac...
Strefa Biznesu - Boże Ciało 2023. Gdzie i za ile wyjadą Polacy?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?