Od kwietnia minionego roku kieruje on budową największego obiektu na zachodniej obwodnicy - ponad 700-metrowej estakady z mostem przez Wartę. Sam most ma rozpiętość 120 m, przerzucanie stalowej konstrukcji przez rzekę trwało od kwietnia do września.
Drogowcy skończyli niedawno wylewanie na moście żelbetowej płyty jezdni, na której brakuje tylko asfaltu. Układają teraz granitowe krawężniki chodnika i montują stalowe balustrady oraz bariery ochronne.
- Próby obciążeniowe mostu wykonamy na wiosnę - zapowiada Antoni Pazdyka z niemiecko-austriackiego konsorcjum Strabag-Kirchner.
Drugi odcinek zachodniej obwodnicy ma długość 9,5 km. Gotowy jest już kilkukilometrowy nasyp ziemny, na którym wylana zostanie asfaltowa jezdnia. Budowane są dwa węzły zjazdowo - wjazdowe z obwodnicy i kilka wiaduktów nad przecinającymi ją ulicami. Obwodnica miała być oddana do ruchu 16 grudnia, ale kierowcy pojadą nią pół roku później.
- Wykonawca dostał zgodę Generalnej Dyrekcji Budowy Dróg Krajowych na przesunięcie terminu na połowę przyszłego roku - mówi nadzorujący inwestycję Józef Włosek.
W rejonie ul. Kasprzaka obwodnica połączona zostanie z pierwszym odcinkiem, oddanym do ruchu jesienią 2003 r. Gorzowska obwodnica jest fragmentem przyszłej trasy szybkiego ruchu S-3 ze Świnoujścia do przejścia granicznego w Lubawce.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?