Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Most w Milsku coraz bliżej. Ruszył przetarg na jego budowę

Redakcja
Most w Milsku coraz bliżej. Ruszył przetarg na jego budowęKursowanie promu jest uzależnione od stanu wody w rzece i pogody.
Most w Milsku coraz bliżej. Ruszył przetarg na jego budowęKursowanie promu jest uzależnione od stanu wody w rzece i pogody. Mariusz Kapała
Jak w tej chwili wygląda przeprawa przez Odrę w Milsku i Przewozie? Samochody osobowe mogą wjechać na prom, ale tylko za dnia i gdy stan rzeki na to pozwala. Ciężarówki nadkładają drogi. To jednak się zmieni. Powstanie most i droga do niego prowadząca.

Właśnie ruszył przetarg na budowę mostu przez Odrę wraz z budową nowego przebiegu drogi wojewódzkiej nr 282.

- Inwestycja jest niezwykle skomplikowana, bo na obszarze Natura 2000. Dzisiaj mamy kompromis i pozytywną opinię środowiskową - mówi marszałek Elżbieta Anna Polak.

Wartość projektu jest szacowana na ponad 110 mln zł. Postępowanie przetargowe prowadzi Zarząd Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze. Przetarg został ogłoszony w formule zaprojektuj i wybuduj. Oznacza to, że wykonawca będzie zobowiązany do opracowania dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem niezbędnych zezwoleń, w tym zezwolenia na realizację inwestycji drogowej, a następnie wykonania robót.

- Budowa mostu w Milsku jest obecnie jednym z największych i najważniejszych zadań Zarządu Dróg Wojewódzkich - mówi marszałek Elżbieta Anna Polak.

Droga wojewódzka nr 282 przebiega przez teren gminy Zabór i Bojadła. Pomiędzy miejscowościami Milsko i Przewóz, żeby pokonać Odrę, trzeba korzystać z przeprawy promowej. W listopadzie 2014 r. została zawarta umowa na opracowanie koncepcji programowej budowy mostu przez rzekę Odrę wraz z budową nowego przebiegu drogi wojewódzkiej nr 282. Prace nad koncepcją zakończone zostały w listopadzie 2016 r.

- W ramach koncepcji analizie poddano cztery warianty przebiegu drogi wojewódzkiej omijającej miejscowości Łaz, Zabór, Milsko oraz Przewóz - informuje członek zarządu woj. lubuskiego Alicja Makarska. - Wybrano wariant o długości trasy ok. 9,2 km.

W wybranym wariancie inwestycja obejmie m.in. budowę mostu przez rzekę Odrę o długości około 380 m, budowę nowego przebiegu drogi wojewódzkiej nr 282 wraz z budową skrzyżowań na przecięciu z drogami lokalnymi, budowę dróg zbiorczych, budowę mostu przez rz. Śmigę oraz dwóch przejazdów gospodarczych, budowę przepustów pod koroną drogi, przebudowę kolidującej infrastruktury technicznej.

Trasa inwestycji swój początek będzie miała na planowanym rondzie na drodze woj. nr 282 przed m. Łaz, którą następnie będzie omijać od strony południowej. W dalszej części będzie przecinać się z istniejącą drogą woj. nr 282, pomiędzy Łazem i Zaborem w okolicy Lubuskiego Centrum Winiarstwa, gdzie planowana jest budowa kolejnego ronda. Następnie droga poprowadzona zostanie w kierunku Odry, gdzie planowana jest budowa mostu, po czym będzie włączać się do istniejącej drogi woj. nr 282 przed Bojadłami, skrzyżowaniem skanalizowanym.

- 4 kwietnia ogłoszono przetarg nieograniczony w trybie zaprojektuj i wybuduj z terminem otwarcia ofert planowanym na dzień 11 maja 2017 r. - dodaje A. Makarska.

Czytaj też: Obwodnica Zaboru i nowy most na Odrze dopiero za kilka lat

 

Źródło: Urząd Marszałkowski Wojeództwa Lubuskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska