Tym 14-kilometrowym odcinkiem S3 kierowcy powinni jeździć przynajmniej od dwóch lat. Jednak historia budowy jest nieco zawiła. Jednym z ważniejszych jej momentów było zerwanie umowy z poprzednim wykonawcą, gdy ten uzależnił prowadzenie dalszych prac od otrzymania dodatkowych pieniędzy.
Pod koniec 2019 roku został wyłoniony nowy wykonawca, który zobowiązał się dokończyć budowę i oddać drogę do użytku. Jest nim firma Mota Engil Central Europe, która weszła na plac budowy wiosną.
Co dzieje się na budowie S3 Lubin - Polkowice?
Wykonawca prowadzi obecnie prace na wielu frontach robót – informuje dolnośląski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Trwa układanie warstwy wiążącej na jezdni pomiędzy Lubinem a Polkowicami, skarpowanie nasypów, a także prace poprawkowe wykonane nieprawidłowo przez poprzedniego wykonawcę, m.in. rozbiórka materaca na terenie szkód górniczych. Wykonywane są roboty mostowe przy zbrojeniu, deskowaniu i profilowaniu stożków oraz roboty kanalizacyjne na wykonywanych rozbiórkach materacy.
Wykonawca przystąpił także do usuwania i utylizacji odpadów pozostawionych przez pierwotnego wykonawcę zadania tj. konsorcjum firm Salini i Pribex.
S3 Polkowice – Lubin. Jedna jezdnia jeszcze latem
GDDKiA zapowiada, że jeszcze w te wakacje zostanie przełożony ruch z drogi tymczasowej na co najmniej jedną jezdnię trasy głównej S3, pomiędzy węzłami Polkowice i Lubin Północ.
S3 Polkowice –Lubin. Kiedy koniec robót?
Obecny wykonawca, firma Mota Engil Central Europe, ma 12 miesięcy na dokończenie robót i uzyskanie pozwolenia na użytkowanie (z wyłączeniem okresów zimowych trwających od 23 grudnia do 15 marca). Zakończenie robót przewidziane jest w drugim kwartale 2021 r.
Strefa Biznesu: Wypalenie zawodowe coraz większym wyzwaniem dla firm
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?