Magistrat zaprasza mieszkańców, by zaprojektowali maskotkę Zielonej Góry. Technika dowolna, materiał też - ważne by pomysły były dobre. - Liczymy na fantazję i nieszablonowe rozwiązania - mówi Elżbieta Polak z urzędu miasta. - Przesłanie powinno być emocjonalne, miłe i oryginalne.
Projekty składać można do końca lutego w urzędzie miasta. Dla zwycięzcy będzie nagroda. - Atrakcyjna - zapewnia E. Polak.
W konkursie warto wziąć udział, bo można przejść do historii miasta. Tak jak Eligiusz Grabowski, który wymyślił zielonogórskie logo. Konkurs przeprowadziła "GL" z udziałem magistratu. Efekt był tak udany, że dziś logo Zielonej Góry jest na plakatach, gadżetach i folderach nie tylko samorządu.
Bachus do wyboru
Biuro informacji turystycznej również ma nowy pomysł na promocję miasta i Winobrania. Coroczny wybór Bachusa. - Obecny Bachus też był wybrany z ludu, na castingu - przypomina szef biura Jarosław Wnorowski. Bachus Leszek Karaśkiewicz zapowiedział na ostatnim Winobraniu, że prawdopodobnie zakończy kadencję, warto więc zadbać o jego następców. - Wybory Bachusa mogłyby odbywać się wiosną, uroczyście. Na specjalnym festynie czy innej miejskiej imprezie.
Od wiosny do Winobrania Bachus miałby przyuczać się do boskiej roli. I reklamować nasze święto od morza do Tatr, a także za granicą. - Tourne Bachusa po Poznaniu, Wrocławiu, Bolesławcu, czy Gorzowie na pewno wzbudziłoby zainteresowanie - mówi. J. Wnorowski. - Nie wierzę, że poznańskie media nie napiszą, że ich prezydent przyjmował Bachusa.
Oprócz bożka wina wybierana miałaby być również jego żona - czyli królowa wina. Na podobnej zasadzie jak Królowa Jabłoni w Guben.
Prawie stolica
Warto też powalczyć o tytuł Rozrywkowej i Turystycznej Stolicy Polski 2006, który jest tuż na wyciągnięcie ręki. W programie TV4 "Instynkt Tropiciela" nasze miasto znów zbiera najwięcej głosów. A przypomnijmy, że o tytuł walczymy z Sopotem, Wałbrzychem, Nowy Targiem, czy Gdynią... Film o Zielonej Górze zobaczymy w TV4 w sobotę o 12.00. Producenci programu już jednak reklamują nas na swojej stronie internetowej: www.tropiciel.interia.pl.
F
inał "Instynktu Tropiciela" zaplanowano 27 stycznia, zostało więc niewiele czasu, by głosować na nasze miasto. Głosować można, wysyłając sms pod nr 7278 o treści TROP-Zielona Góra. Uwaga! Koszt sms-a to 2,44 zł z VAT.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?