Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Na targach w Lipsku zaprezentowano nowe polo

(wak)
Nowe polo wygląda prawie jak golf (fot. Mariusz Kapała)
Nowe polo wygląda prawie jak golf (fot. Mariusz Kapała)
Konstruktorzy nowego polo postawili sobie za zadanie, by auto sprostało surowym obecnie testom EuroNCAP.

Dlatego sztywność kabiny pasażerskiej przy czołowym zderzeniu zwiększono aż o 50 proc. a w przypadku uderzenia bocznego o 20 proc.

Ponadto już w standardzie pojawi się układ ESP z asystentem ruszania pod górę oraz cztery poduszki powietrzne.

Nadwozie i wnętrze

Nadwozie nowego polo to połączenie golfa z najnowszym kabrio Volkswagena czyli scirocco. Dodatkowym plusem jest doskonała jakość materiałów. Taka jak w golfie. W nadwoziu uwagę zwracają głębokie przetłocznia po bokach i niemal przykryte reflektory. Ale co chyba najważniejsze, polo jest ładne, a więc powinny ustawiać się po nie kolejki.

Ładne jest też wnętrze. Tu też widać podobieństwo do golfa i scirocco.

I element, który dla auta segmentu B jest bardzo ważny, czyli pojemność wnętrza. Wydaje się, że wielkość kabiny nowego i obecnego polo jest zbliżona. Jeśli ta w nowym jest nieco większa, to różnice są praktycznie niezauważalne. Bezsporne jest jednak, że nowe polo, podobnie jak to obecne, może z powodzeniem spełniać funkcję pojazdu rodzinnego.

Dodajmy, że przeniesienie do nowego polo rozwiązań z golfa nie jest przypadkowe. Auto to jest bowiem obecnie najpopularniejszym modelem w Europie. Polo powstało na nowej płycie podłogowej, tej samej, na której zbudowano nowego seata ibizę.

 

Silniki bardziej nowoczesne

Nowe polo napędza kilka nowych jednostek napędowych, które charakteryzują się większą mocą, przy jednocześnie mniejszym zapotrzebowaniu na paliwo.

Spośród siedmiu jednostek napędowych o mocy od 60 do 105 KM, które trafiły lub trafią do polo, bo niektóre pojawia się dopiero pod koniec 2009 roku, cztery to silniki benzynowe, a trzy wysokoprężne. Co ciekawe, aż pięć jednostek napędowych jest zupełnie nowych. Z silników benzynowych na wyróżnienie zasługuje czterocylindrowy 1,2 litra TSI o mocy 105 KM. Jego średnie spalanie wynosi 5,5 l/100 km, a emisja CO2 kształtuje się na poziomie 129 g/km.

Cała rodzina silników wysokoprężnych została wyposażona we wtrysk bezpośredni common rail. Jednostka TDI o pojemności 1.6 l osiąga moc 90 KM, i charakteryzuje się średnim spalaniem na poziomie 3,8 l/100 km i emisję CO2 wynoszącą 96 g/km. Seryjna produkcja nowego polo rozpocznie się w Niemczech już pod koniec marca br. Natomiast w Polsce auto pojawi się najprawdopodobniej dopiero pod koniec czerwca. Ceny na razie nie znamy.

 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska