1/14
Należy zazanczyć, że lista najbardziej awaryjnych modeli...
fot. pixabay.com

Należy zazanczyć, że lista najbardziej awaryjnych modeli samochodów wg ADAC może znacznie różnić się od podobnych rankingów tworzonych przez inne organizacje, ze względu metodologię badań. W przypadku ADAC wzięto pod uwagę dane z interwencji pomocy drogowej. Z kolei np. TUV ocenia dane gromadzone podczas obowiązkowych przeglądów technicznych.
Zobacz, jak wygląda najnowszy ranking najbardziej awaryjnych aut wg ADAC. Przejdź do kolejnych zdjęć w Galerii>>>

2/14
KLASA MINI...
fot. pixabay.com

KLASA MINI
Według ADAC najgorzej wypadł Smart Forfour. Sporo usterek stwierdzono m.in. w rocznikach 2015 i 2016. Narzekano przede wszystkim na kłopoty z rozrusznikiem i akumulatorem. Zdaniem ADAC, im starsza wersja, tym znacznie gorzej. Słabo też wypadł Smart Fortwo (na zdjęciu). Zastrzeżenia budził też fiat 500, roczniki 2014-2015, w których odnotowano wiele problemów z akumulatorami. Natomiast starsze auta wykazywały problemy z układem chłodzenia i mechanizmem zmiany biegów.

Zobacz również: Awaryjne, drogie, słabo wykończone. Te marki samochodów nie przekonały klientów

3/14
Liczba usterek na 1000 zarejestrowanych pojazdów (wg...
fot. pixabay.com

Liczba usterek na 1000 zarejestrowanych pojazdów (wg pierwszego roku rejestracji samochodu)

Fiat 500
średni roczny przebieg 10 tys. km
rocznik 2017, liczba usterek 7,1
rocznik 2016, liczba usterek 17,1
rocznik 2015, liczba usterek 29,5

Smart Fortwo
średni roczny przebieg 8 tys. km
rocznik 2017, liczba usterek 7,5
rocznik 2016, liczba usterek 25,4
rocznik 2015, liczba usterek 32,8

Smart Forfour
średni roczny przebieg 10 tys. km
rocznik 2017, liczba usterek 9,8
rocznik 2016, liczba usterek 31,3
rocznik 2015, liczba usterek 30,1

Zobacz również: Awaryjne, drogie, słabo wykończone. Te marki samochodów nie przekonały klientów

4/14
KLASA AUT MAŁYCH...
fot. pixabay.com

KLASA AUT MAŁYCH
W tym segmencie najsłabiej w rankingu ADAC wypadły hyundai i20 i opel meriva. Dużo lepiej zaprezentowały się takie modele jak: dacia sandero, fiat punto, citroen C3, renault clio oraz peugeot 206, 207 i 208.

W przypadku hyundaia i20 najgorsze okazały się modele z lat 2011-2014, które wykazywały problemy z akumulatorem oraz układem zapłonowym.

Co do opla meriva najwięcej problemów odnotowano w modelach z rocznika 2017. Ale, jak podkreśla ADAC, kłopoty sprawiają też starsze wersje z lat 2015-2016 czy 2010-2011. Tutaj, podobnie jak w przypadku hyundaia i20, problemem były: akumulator – dotyczy to zwłaszcza modeli z lat 2012-2015 oraz 2017; układ chłodzenia i ogrzewania, który zawodził w starszych rocznikach; pompa cieczy chłodzącej.

Liczba usterek na 1000 zarejestrowanych pojazdów (wg pierwszego roku rejestracji samochodu)

Hyundai i20
średni roczny przebieg 11 tys. km
rocznik 2017, liczba usterek 3,1
rocznik 2016, liczba usterek 4
rocznik 2015, liczba usterek 9,7

Opel Meriva
średni roczny przebieg 10 tys. km
rocznik 2017, liczba usterek 12,7
rocznik 2016, liczba usterek 11,9
rocznik 2015, liczba usterek 16,6

Zobacz również: Awaryjne, drogie, słabo wykończone. Te marki samochodów nie przekonały klientów

Kontynuuj przeglądanie galerii
Dalej

Polecamy

Teraz bezpłatnie sprawdzisz amortyzatory. Zobacz gdzie!

Teraz bezpłatnie sprawdzisz amortyzatory. Zobacz gdzie!

W Żaganiu zakończyła się 14. sztafeta im. gen. Tadeusza Buka

W Żaganiu zakończyła się 14. sztafeta im. gen. Tadeusza Buka

Muzyczny przekładaniec. Cóż za różnorodność repertuaru w obu lubuskich filharmoniach!

Muzyczny przekładaniec. Cóż za różnorodność repertuaru w obu lubuskich filharmoniach!

Zobacz również

W Żaganiu "Hetmańczycy" świętowali na placu gen. Maczka!

NOWE
W Żaganiu "Hetmańczycy" świętowali na placu gen. Maczka!

Teraz bezpłatnie sprawdzisz amortyzatory. Zobacz gdzie!

NOWE
Teraz bezpłatnie sprawdzisz amortyzatory. Zobacz gdzie!