5/11
Bramki służą nie tylko do ochrony przed kradzieżą, ale...
fot. Łukasz Zarzycki

Obniżanie współczynnika konwersji

Bramki służą nie tylko do ochrony przed kradzieżą, ale przede wszystkim zliczają liczbę klientów wchodzących i wychodzących ze sklepu.

Na tej podstawie oblicza się później tzw. współczynnik konwersji, czyli liczbę klientów, którzy dokonali zakupu w stosunku do wszystkich, którzy odwiedzili sklep. W wielu sieciówkach pracownicy są z tego rozliczani, często także współczynnik ma wpływ na wysokość ich premii.

Jak można sobie łatwo wyobrazić, współczynnik konwersji gwałtownie spada, gdy dzieci wbiegają i wybiegają ze sklepu, albo gdy do sklepu wchodzą osoby, które próbują „zabić czas”, bo na przykład na kogoś czekają i przyszli sobie tylko pooglądać.

6/11
Zakupy z dziećmi mogą być prawdziwym horrorem dla...
fot. pixabay.com

Pani na nią popatrzy, ja sobie pooglądam

Zakupy z dziećmi mogą być prawdziwym horrorem dla sprzedawców. Niestety, zdarzają się klienci, którzy nie potrafią zapanować na swoimi dziećmi w sklepie. Kiedy rodzice robią zakupy, ich pociechy potrafią ściągać towar z półek, robić bałagan na sklepie, a nawet brać niektóre produkty do buzi!

A najgorszy dialog, jaki może się wywiązać między sprzedawcą a klientem to w takiej sytuacji:

- Można w czymś pomóc?
- Spojrzy Pani na córkę, ja sobie pooglądam.

7/11
W małych sklepikach czy na targowiskach często obsługuje sam...
fot. pixabay.com

I tak Pani na tym zarobi

W małych sklepikach czy na targowiskach często obsługuje sam właściciel. Gdy klient zorientuje się, że rozmawia z szefem, uważa, że ma większą szansę wynegocjować rabat. Najbardziej irytujące są jednak próby uzyskania rabatu słowami: "No proszę mi spuścić cenę, i tak Pani na tym zarobi".

8/11
Mogę być winna grosika? - to pytanie, które irytuje...
fot. Mikolaj Suchan

Szukaj grosika!

Mogę być winna grosika? - to pytanie, które irytuje większość klientów. Niewielu z nich zdaje sobie jednak sprawę, że brak drobnych wynika często z faktu, że sprzedawca stara się jak najszybciej obsłużyć klientów i nie ma czasu na rozmienianie pieniędzy. Zdarzają się jednak tacy klienci, którzy najpierw irytują się, że muszą stać w długiej kolejce do kasy, a potem każą kasjerce "szukać grosika", wydłużając innym w ten sposób czas oczekiwania.

Kontynuuj przeglądanie galerii
WsteczDalej

Polecamy

Już wkrótce Łabiszyńskie Spotkania z Historią. Co czeka nas w 2024 roku?

Już wkrótce Łabiszyńskie Spotkania z Historią. Co czeka nas w 2024 roku?

Po majówce na plaży w Pieckach został śmietnik. "Kiedy nauczymy się dbać o otoczenie?

Po majówce na plaży w Pieckach został śmietnik. "Kiedy nauczymy się dbać o otoczenie?

Ślubowanie radnych i burmistrza Rypina. Mamy zdjęcia

Ślubowanie radnych i burmistrza Rypina. Mamy zdjęcia

Zobacz również

Festyn garncarski już po raz trzeci w Solcu Kujawskim. Zjechali też inni rzemieślnicy

Festyn garncarski już po raz trzeci w Solcu Kujawskim. Zjechali też inni rzemieślnicy

TOP 10 filmów na VOD w kwietniu w Polsce. Co oglądaliśmy?

TOP 10 filmów na VOD w kwietniu w Polsce. Co oglądaliśmy?