Nowy i10 jest napędzany silnikiem benzynowym o pojemności 1,1-litra i mocy 67 KM. Na razie. Później pewnie silników będzie więcej. Auto odznacza się niskim zużyciem paliwa oraz dużą dynamiką. Ma 5-biegową przekładnię manualną, której drążek umieszczono wyżej niż tradycyjnie, a więc tuż przy konsoli czołowej. Plusem i10 jest elektryczne wspomaganie układu kierowniczego.
Nadwozie nowego hyundaia jest dosyć atrakcyjne, a jego cechą charakterystyczną jest osłona chłodnicy, z dużymi reflektorami, które pokryto gładkim szkłem.
Auto jest wprawdzie przeznaczone dla pięciu osób, ale wygodnie będzie podróżowało tylko czterech pasażerów. Wyposażenie modelu i10 może obejmować m.in. : klimatyzację, składane tylne siedzenia, panoramiczne okno dachowe, tylny spoiler czy skórzane wykończenie koła kierownicy.
.
Kolumny MacPhersona w przednim zawieszeniu oraz sprężyny śrubowe połączone z belką skrętną z tyłu zapewniają dobre i pewne właściwości jezdne. O przyzwoitym komforcie jazdy świadczy też duży, bo wynoszący 238 cm rozstaw osi. Plusem auta jest także bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa. Wymieńmy tu ABS, poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, automatycznie odblokowujące się zamki drzwi oraz trzecie światło stopu.
Hyundai i10 będzie produkowany w Indiach i stamtąd też trafi do Europy. Na razie nie znamy szczegółów związanych z premierą nowego hyundaia w Europie czy Polsce czy jego ceną. Auto najprawdopodobniej trafi do naszych salonów w połowie 2008 roku.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?