Nie poleży na ladzie

DANUTA PIEKARSKA (68) 324 88 48 dpiekarska@gazetalubuska.plZaktualizowano 
Elżbieta Chełmińska w zielonogórskim Empiku przygotowuje się do sprzedaży książki papieża
Elżbieta Chełmińska w zielonogórskim Empiku przygotowuje się do sprzedaży książki papieża Mariusz Kapała
- Ludzie już pytają, proszą o odłożenie - mówi Mieczysława Szarłata z Księgarni Naukowej w Zielonej Górze. - To znaczy: będzie się dobrze sprzedawać.

Najnowsza książka Jana Pawła II pt. ,,Pamięć i tożsamość'' dziś trafi do wybranych, a od poniedziałku do wszystkich księgarń. Z pewnością będzie bestsellerem.

Nie poleży na ladzie

Poprzednia książka papieża - ,,Tryptyk Rzymski'' - rozeszła się na pniu. - Sprzedaliśmy ponad 100 egzemplarzy. Daniel Puczyłowski, właściciel gorzowskiej księgarni Daniel nie musi zaglądać do komputera, by sprawdzić dane. Nie zapomina się książek, które osiągają pułap zarezerwowany dla bestsellerów.
W większych lubuskich księgarniach oznacza to sprzedaż więcej, niż 100 egzemplarzy. - ,,Pamięć i tożsamość'' na pewno będzie w czołówce rocznego rankingu - przewiduje gorzowski księgarz.
W zielonogórskiej księgarni Profesja (sieć Matras) sprzedano ok. 130 egzemplarzy ,,Tryptyku''. - Wielu klientów nie było świadomych poetyckiej formy książki, większość kupowała ją ze względu na autora.
Na pytanie o zeszłoroczny rekord sprzedaży, kierująca księgarnią Sylwia Nowicka bez wahania odpowiada: - ,,Kod Leonarda da Vinci''! Książka weszła do księgarń w marcu. Do końca roku rozeszło się ok. 200 egz. Wciąż jest w czołówce.
- Jeśli w miesiącu sprzedaje się 30 egz. danego tytułu, to bardzo dobrze wróży książce - mówi S. Nowicka. D. Puczyłowski za dobry znak uznaje już kilkanaście sprzedanych egzemplarzy.
Co decyduje o tym, że książka dobrze się sprzedaje? Co sprawia, że jedna elektryzuje tysiące czytelników, a inne nie?
Księgarze są zgodni: dawno minął czas, kiedy książka sprzedawała się sama. Zresztą najczęściej spod lady. Za cały marketing starczał wielki głód dawno nie wznawianych, także z powodu cenzury, tytułów. Po epoce głodu przyszedł wielki urodzaj.

Bez reklamy ani rusz

Rynek jest dziś zasypany książkami. Rzecz w tym, by w ogromnym bogactwie wydawnictw klient zwrócił uwagę na tę jedną okładkę, którą wydawca chce sprzedać.
- Najdrobniejsza wzmianka w mediach natychmiast ożywia zainteresowanie tytułem - mówi D. Puczyłowski, który bez oglądania telewizji wie, kiedy w programie pojawiło się ,,Samoleczenie metodą BSM''. - Bo zaraz jest fala klientów, którzy pytają o książkę.
- Najważniejsza jest reklama. Ważna jest też informacja i ekspozycja w księgarni. Ale też słowo szeptane. I promocja cenowa - wylicza właściciel gorzowskiej księgarni, która przyciąga do siebie czytelników m.in. organizując spotkania z tak znanymi pisarzami jak William Wharton i Jonathan Caroll.

polecane: Flesz - e-papieros zagraża zdrowiu

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3