Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nieco mniejsze picasso

(wak)
Dla stylistów najważniejsza była wygoda pasażerów. Mimo to C3 wydaje się autem ładnym i bezpiecznym
Dla stylistów najważniejsza była wygoda pasażerów. Mimo to C3 wydaje się autem ładnym i bezpiecznym fot. Citroen
Prezentacja nowego citroena C3 picasso odbędzie się w Paryżu. Auto w polskich salonach pojawi się w pierwszym kwartale 2009 roku.

Citroen postanowił pójść za ciosem. Do wcześniej zbudowanego na podwoziu C4 modelu picasso, niebawem dołączy C3 picasso. Auto będzie produkowane w Trnavie na Słowacji.

Już w przyszłym roku z taśm zjedzie ponad 100 tys. sztuk nowych citroenów. Przypomnijmy, że C4 picasso to jeden z najlepiej sprzedających się minivanów w Europie. Być może jego sukces powtórzy nieco mniejszy C3.

Decydowała funkcjonalność
Citroen o długości 408 cm, szerokości 173 cm i wysokości 162 cm ma zwarty przód i pionową linię tyłu. Te proporcje dowodzą, że najważniejsze dla projektantów było zapewnienie każdemu z pasażerów jak najwięcej miejsca. Dodatkowo wygospodarowano bagażnik o pojemności aż 500 litrów. Plus to też tylne siedzenia, które się przesuwają i składają.

Dzięki temu C3 można zamienić w sporej wielkości auto dostawcze. Tym bardziej, że po złożeniu foteli, uzyskujemy płaską powierzchnię ładunkową aż do tylnej części pierwszego rzędu siedzeń. Jeśli dodatkowo złożymy fotel obok kierowcy (który może być też stolikiem), to długość bagażnika wyniesie aż 241 cm.

Nie oznacza to jednak, że C3 jest autem brzydkim. Przypomina nieco naszego fiata pandę. Z przodu dominuje ogromny zderzak, z wbudowanymi światłami przeciwmgłowymi oraz dzielona kratka wlotu powietrza. Z boku mamy ochronna listwę. Coraz więcej producentów o niej zapomina, a wobec tłoku na parkingach, jest ona bardzo przydatna.

Wnętrze C3 wydaje się natomiast dosyć spartańskie. I co ciekawe, prędkościomierz, tym razem w wersji cyfrowej, znalazł się na środku deski rozdzielczej. Drążek skrzyni biegów trafił tuż obok kierownicy, co zapewne ułatwi jazdę. Fotele są duże i mocno wyprofilowane.

Silniki diesla i benzynowe

Dla stylistów najważniejsza była wygoda pasażerów. Mimo to C3 wydaje się autem ładnym i bezpiecznym
(fot. fot. Citroen)

Niewątpliwą zaletą C3 picasso jest przeszklona kabina pasażerska. Koncern podaje, że biorąc pod uwagę także panoramiczny dach, przeszklona powierzchnia wyniesie aż 4,5 metra kwadratowego.

Citroen trafi do sprzedaży z dwoma silnikami benzynowymi i dwoma dieslami. Te pierwsze to VTi 95 i VTi 120 a więc o mocy 95 i 120 KM. Natomiast diesle HDi będą miały moc 90 lub 109 KM i moment obrotowy do 260 Nm. Wszystkie jednostki napędowe charakteryzują się bardzo niską emisją CO2, spełniającą normy Euro 5.
C3 picasso będzie standardowo wyposażony w przednią poduszkę powietrzną dla kierowcy i w zależności od rynku w poduszkę boczną, równolegle do systemu wsuwanej kolumny kierownicy w celu ochrony kolan i piszczeli.

Pasażer z przodu również korzysta z ochrony w postaci przedniej poduszki powietrznej, która może zostać dezaktywowana w przypadku montażu fotelika dla dziecka, oraz z bocznej poduszki. Dodatkowo w trosce o bezpieczeństwo wszystkich podróżujących, nowy citroen będzie miał także poduszki w dachu. Cena na razie jest nieznana, ale trzeba być przygotowanym na sumę ok. 45 tys. zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska