Wprowadza odbiorców w błąd przekazując nieprawdziwe informacje dotyczące wskazań do stosowania leku - tak Główny Inspektor Farmaceutyczny tłumaczy decyzję z 8 marca o wstrzymaniu emisji reklam syropu dla dzieci Neosine. Według GIF odbiorca otrzymuje przekaz, że Neosine należy stosować w leczeniu grypy i jej zapobieganiu. Tymczasem, charakterystyka produktu leczniczego mówi o stosowaniu leku wspomagająco u osób z obniżoną odpornością, w przypadku nawracających infekcji dróg oddechowych.
„Oznacza to, że przekaz zawarty w reklamie wprowadza w błąd, prezentuje produkt leczniczy nieobiektywnie, poszerzając zakres jego stosowania i grupę pacjentów, dla których jest on przeznaczony oraz informuje o nieracjonalnym stosowaniu” - informuje GIF.
W styczniu GIF wycofał reklamę innych leków: Gripeksu Max i Gripeksu HotActive Forte. Tutaj z kolei inspektor dopatrzył się nieprawdy w komunikacie o tym, że te dwa leki różnią się jedynie formą podania, gdy w rzeczywistości różnią się też składem. Ponadto, Gripex reklamowany był przez kierowców rajdowych przed wyścigiem. W ulotce leku znalazł się zapis o tym, że może on zmniejszać zdolność koncentracji i upośledzać czas reakcji.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?