Nielegalny Chrystus

Krzysztof Fedorowicz 0 68 324 88 19 [email protected]
Razem z głową, którą wyrzeźbił Mirosław Patecki, pomnik ma liczyć 33 metry. Ale gdy doliczymy jeszcze koronę, wysokość statuy zamknie się w 35 metrach i 30 cm!
Razem z głową, którą wyrzeźbił Mirosław Patecki, pomnik ma liczyć 33 metry. Ale gdy doliczymy jeszcze koronę, wysokość statuy zamknie się w 35 metrach i 30 cm! fot. Bartłomiej Kudowicz
Jak napisaliśmy w tekście z 15 października "Ciąg dalszy afery z figurą Chrystusa Króla", budowa pomnika odbywa się na ziemi rolnej.

Tymczasem inwestycja nie może być kontynuowana zanim nie nastąpi odrolnienie gruntu.

Przypomnijmy, że Władysław Rudowicz, powiatowy inspektor budowlany, wstrzymał we wrześniu roboty przy ul. Sulechowskiej, bo inwestor zmienił projekt i nie złożył w starostwie odpowiedniej ekspertyzy budowlanej. Dzisiaj zaś dowiedzieliśmy się, że wymagane dokumenty wpłynęły do urzędu.

Ekspertyza już jest

- Dokumenty jednak nie są kompletne i będę wzywał do ich uzupełnienia - informuje Rudowicz. - Zespół naukowców pod kierunkiem docenta Mikołaja Kłapocia zapewnia, że figura jest stateczna, ale nie dostałem ekspertyzy geologicznej, mówiącej o rozpoznaniu gruntu do głębokości 12 metrów, i o nią będę na pewno wnosił.

Czytelnicy pytają, czy budowa może być kontynuowana na działce rolnej? - Wbrew temu, co się mówi, to pomnik stoi w tym miejscu, którego dotyczy zgłoszenie z 2005 roku - stwierdza Rudowicz.

Ale budowa jest prowadzona właśnie na gruncie rolnym. W kwietniu tego roku rada miasta przyjęła uchwałę, by zmienić plan zagospodarowania przestrzennego i wspomnianą działkę przekształcić na służącą kultowi religijnemu i usługom. Jak się dowiedzieliśmy procedura jest bardzo długa i na pewno nie zostanie zakończona w ciągu najbliższych miesięcy.

- Inspektor nie może pozwolić na legalizację inwestycji, zanim grunt nie zostanie przekwalifikowany na budowlany - informuje profesor Tadeusz Biliński, specjalista w dziedzinie prawa budowlanego. - Dopiero kiedy nastąpi zgodność budowy z planem miejscowego zagospodarowania przestrzennego, będzie można wystąpić z wnioskiem o kontynuowanie robót.

Mała architektura to krzyże

Wtedy zaś parafia będzie musiała wnieść opłatę legalizacyjną. - A ona kosztuje bardzo dużo - dodaje Biliński. - Wszystkich obowiązują przecież te same przepisy prawa. W ogóle nie przypuszczałbym, że rozpoczęcie budowy tego rodzaju obiektu może zostać przyjęte na zasadzie zgłoszenia, a nie pozwolenia na budowę.

Administracja z reguły przesadnie ostrożnie podchodzi do takich wniosków. A mała architektura to kapliczki, jamki, figury, trzymetrowe, czy czterometrowe krzyże, ale nie wysokie konstrukcje!

Wideo

Komentarze 91

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

s
swojak
W dniu 15.04.2009 o 13:09, alirca napisał:

Kochani!Nielegalnie według Słowa Bożego jest sama budowa dla zbierania chwały ludzkiej i na dodatek dla zbijania fortuny. Jezus Chrystus Zmartwychwstał i należy oddawać Chwałę Bogu w duchu i w prawdzie. Bóg nie kocha w lepionych i rzeźbionych bałwanach. Nikt nie jest w stanie odwzorować rzeczywisty obraz Chrystusa. Obraz Chrystusa jest widoczny dla kochających prawdziwą i gorąca miłością w duchu i w prawdzie, oraz w czystym sercu gdzie jest wspomniane w Ewangelii Mateusza 5:8 Błogosławieni czystego serca, albowiem oni Boga oglądać będą.Bóg nie mieszka ręką zbudowaną lepiankę.Kochani obudźcie się i nie róbcie pośmiewiska dla Boga i dla ludzi obserwujących dziwne zdarzenie, bo jak widać ile jest przeszkód do realizacji to już jest sygnałem ze nie ma błogosławieństwa dla dalszego rozwoju w tej budowie. Po co pchacie się dalej jak na złość Bogu. Szkoda czasu, trudu i pieniędzy oraz szarpania o pychę, które jest nie miłe Bogu. Pan Bóg nie da się naśmiewać i zburzy to wszystko. Pozdrawiam anonimowa alirca


Tekst bardzo ładnie napisany,ale Ty musisz zrozumieć że to jest tylko Twój punkt widzenia i Twojej wiary.Szanuję każdego człowieka i każdą religie. Pismo Swięte jest tak skonstruowane że ludzie interpretują Je na wiele różnych sposobów dlatego mamy tyle odłamów chrześcijaństwa i każdy mówi że ma racje a Pan jest tylko jeden. W samej tylko Anglii zarejestrowanych jest 900 wszelkiego rodzaju religii ,sekt i wyznań. My akurat jesteśmy katolikami dlatego na chwałę Pana budujemy kościoły, pomniki,bazyliki stawiamy krzyże i Ty to też musisz uszanować tak jak my szanujemy inne wyznania . Proszę Ciebie nie wypowiadaj się za Pana bo jak Bóg będzie miał kogoś ukarać nie będzie się pytał nikogo.
a
alirca

Kochani!

Nielegalnie według Słowa Bożego jest sama budowa dla zbierania chwały ludzkiej i na dodatek dla zbijania fortuny.
Jezus Chrystus Zmartwychwstał i należy oddawać Chwałę Bogu w duchu i w prawdzie.
Bóg nie kocha w lepionych i rzeźbionych bałwanach. Nikt nie jest w stanie odwzorować rzeczywisty obraz Chrystusa.
Obraz Chrystusa jest widoczny dla kochających prawdziwą i gorąca miłością w duchu i w prawdzie, oraz w czystym sercu gdzie jest wspomniane w Ewangelii Mateusza 5:8 Błogosławieni czystego serca, albowiem oni Boga oglądać będą.
Bóg nie mieszka ręką zbudowaną lepiankę.
Kochani obudźcie się i nie róbcie pośmiewiska dla Boga i dla ludzi obserwujących dziwne zdarzenie, bo jak widać ile jest przeszkód do realizacji to już jest sygnałem ze nie ma błogosławieństwa dla dalszego rozwoju w tej budowie.
Po co pchacie się dalej jak na złość Bogu.
Szkoda czasu, trudu i pieniędzy oraz szarpania o pychę, które jest nie miłe Bogu.
Pan Bóg nie da się naśmiewać i zburzy to wszystko.

Pozdrawiam

anonimowa alirca

a
abc
W dniu 11.04.2009 o 20:55, swojak napisał:

Coś w twoim myśleniu się porąbało.


Z moim myśleniem jest wszystko w porządku.A Tobie po prostu nerwy ,,puszczają"
Z
ZWIASTUN
W dniu 05.04.2009 o 02:18, Anty-pomnik napisał:

prawdziwi chrześcijanie dali by ludziom pieniądze którzy naprawdę jej potrzebują a nie na jakieś pomniki.


POPIERAM WYPOWIEDZ WCZEŚNIEJ WYPOWIEDZIAŁEM SIĘ NA PODOBNY TEMAT ALE CHODZIŁO O JEGO BUDOWĘ
s
swojak
W dniu 04.04.2009 o 12:12, żukol napisał:

... to tak samo jak z Elvisem


To ten pięknie śpiewający narkoman. Z okazji Swiąt Wielkiej Nocy życzę Ci wszystkiego najlepszego.
s
swojak
W dniu 09.04.2009 o 11:14, abc napisał:

Chrześcijanie!Katolicyzm jako odłam od ortodoksocyjnego chrześcijaństwa, jest po prostu sektą, a w rzeczywistości firmą, która dba o zaspokojenie (niewielkiej grupy ludzi ) życia w luksusowych warunkach, na cudzy koszt.


Coś w twoim myśleniu się porąbało.
a
abc
W dniu 05.04.2009 o 02:18, Anty-pomnik napisał:

prawdziwi chrześcijanie dali by ludziom pieniądze którzy naprawdę jej potrzebują a nie na jakieś pomniki.


Chrześcijanie!Katolicyzm jako odłam od ortodoksocyjnego chrześcijaństwa, jest po prostu sektą, a w rzeczywistości firmą, która dba o zaspokojenie (niewielkiej grupy ludzi ) życia w luksusowych warunkach, na cudzy koszt.
A
Anty-pomnik

prawdziwi chrześcijanie dali by ludziom pieniądze którzy naprawdę jej potrzebują a nie na jakieś pomniki.

ż
żukol

... to tak samo jak z Elvisem

s
swojak
W dniu 02.04.2009 o 23:54, 4CCDB7 napisał:

-Historia Jezusa trwała tylko 33 lata !!!!


Jezus był jest i pozostanie na wieki.Tylko żeby Go poczuć i uwierzyć nie trzeba być "ślepym".
4CCDB7
W dniu 15.03.2009 o 14:53, swojak napisał:

Z całym szacunkiem masz rację pomyliłem się bo miałem na myśli całą historię Jezusa.Odpowiem Ci na ostatni Twój tekst z którym się absolutnie nie zgadzam .To jest tylko Twój punkt widzenia. Nie możesz zrozumieć że ktoś może myśleć inaczej iTy po prostu nie chcesz dopuścić do siebie innej myśli.A gdzie jest niebo czy piekło przekonamy się niebawem. Nie chcę się za wiele rozwijać bo widzę po kilku rozmowach Ty uznajesz tylko słowo Ja .


-Historia Jezusa trwała tylko 33 lata !!!!
G
Gość
W dniu 20.10.2008 o 17:42, Janusz Z. - Świebodzin napisał:

Ostatecznie to mieszkańcy Świebodzina dają kasę na ten pomnik. Radni miasta ich reprezentują i powinni uchwalic to co sobie jmieszkańcy życzą. Takie sławy jak Biliński mogą się wypowiadac na posiedzeniu POP. Tam go posłuchają

Ciekawe ile Ty dałeś-myślę,że groszem nie śmierdzisz?
a
abc
W dniu 15.03.2009 o 13:53, swojak napisał:

Z całym szacunkiem masz rację pomyliłem się bo miałem na myśli całą historię Jezusa.Odpowiem Ci na ostatni Twój tekst z którym się absolutnie nie zgadzam .To jest tylko Twój punkt widzenia. Nie możesz zrozumieć że ktoś może myśleć inaczej iTy po prostu nie chcesz dopuścić do siebie innej myśli.A gdzie jest niebo czy piekło przekonamy się niebawem. Nie chcę się za wiele rozwijać bo widzę po kilku rozmowach Ty uznajesz tylko słowo Ja .


I to jest własnie problem,,,nie chcesz się rozwijac".A szkoda.
s
swojak
W dniu 14.03.2009 o 12:23, żukol napisał:

czyli co ?... kolejny brodzik?... A kiedy był chrzest Polski ?


Z całym szacunkiem masz rację pomyliłem się bo miałem na myśli całą historię Jezusa.Odpowiem Ci na ostatni Twój tekst z którym się absolutnie nie zgadzam .To jest tylko Twój punkt widzenia. Nie możesz zrozumieć że ktoś może myśleć inaczej iTy po prostu nie chcesz dopuścić do siebie innej myśli.A gdzie jest niebo czy piekło przekonamy się niebawem. Nie chcę się za wiele rozwijać bo widzę po kilku rozmowach Ty uznajesz tylko słowo Ja .
ż
żukol
W dniu 13.03.2009 o 21:14, swojak napisał:

Nauka nie idzie w las umiesz liczyć do tysiąca , a gdzie jest ten poprzedni tysiąc i jeszcze trochę .



czyli co ?... kolejny brodzik?... A kiedy był chrzest Polski ?
Dodaj ogłoszenie