Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Niemcy już znają plany zmian w naszym rozkładzie jazdy pociągów

(wak)
Czytelnik domaga się szybszego dojazdu do Warszawy
Czytelnik domaga się szybszego dojazdu do Warszawy
Czytelnik przysłał nam maila, w którym dziwi się, że kolej niemiecka szybciej już zamieściła w internecie zmiany w rozkładzie jazdy pociągów. Na stronach PKP nie ma ani słowa.

List cytujemy ze skrótami: ,,Od 14 grudnia wchodzi w życie nowy rozkład jazdy PKP, który będzie obowiązywał przez rok. Na stronach PKP nie ma nawet wzmianki o nim, natomiast rozkład ten znalazł się na stronach niemieckich kolei DB. Jakie są wnioski z tego rozkładu. Krótszy miał być przejazd na trasie Zielona Góra - Wrocław. Jest wprawdzie krótszy, ale tylko o 11 minut, a zapowiadano pół godziny. A przecież cała ,,Odrzanka'' miała być remontowana. Kolejną sprawą jest czas przejazdu ,,Lubuszanina''.
Poznań nadal z pociągu ekspresowego zrobił sobie pociąg pośpieszny, z opłatą jak za ekspres. Jako jedyny pociąg ekspresowy zatrzymuje się na stacjach w mniejszych miastach. Dlatego czas przejazdu między Zieloną Górą a Warszawą wprawdzie się skrócił o 19 minut, ale wynosi aż 5 godzin i 6 minut. Do beczki dziegciu można dolać trochę słodyczy - powraca połączenie Zielona Góra-Guben. Będą to dwie pary pociągów.

Stały czytelnik

Na uwagi autora listu odpowiada Grzegorz Dwojak, dyrektor Zakładu Przewozów Regionalnych w Zielonej Górze:

1. Rozkład zamieszczony na stronie internetowej DB jest propozycją, jaka została opracowana przed kilkoma miesiącami. Już wiadomo, że będą zmiany. Na wspomnianej przez Czytelnika trasie Zielona Góra - Gubin pociągi pojawią się dopiero 1 czerwca 2009 roku. Propozycje te zostały wysłane do Polskich Linii Kolejowych PKP, by zarezerwować dostęp do torów, z możliwością późniejszych zmian i pewnie stamtąd dotarły do DB.

2. Dziś mają się spotkać przedstawiciele PKP i Urzędu Marszałkowskiego w Zielonej Górze, by ostatecznie zatwierdzić rozkład jazdy. Wtedy można go będzie umieścić w internecie. Zmiany we wcześniej zapowiadanym rozkładzie PKP wprowadzają też Dolny Śląsk i Wielkopolska.

3. Na większe skrócenie czasu podróży między Wrocławiem a Zieloną Góra możemy liczyć dopiero po 2012 roku, kiedy dojdzie do zapowiadanego remontu kapitalnego ,,Odrzanki''. Na razie kolejarze likwidują tzw. wąskie gardła, gdzie pociąg jedzie z prędkością 20-30 km/godz. lub jazda jest nawet niebezpieczna.

3. Słabością ,,Lubuszanina'' jest jego mała popularność. Dlatego musi się zatrzymywać na mniejszych stacjach, aby stamtąd dobierać pasażerów. Przykładowo IC Fredro Wrocław - Warszawa zatrzymuje się tylko w Poznaniu, ale miejscówki na niego trzeba kupować kilka dni wcześniej. Ponadto, jaka byłaby reakcja mieszkańców i władz, gdyby ,,Lubuszanin'' nie zatrzymywałby się np. w Sulechowie i Zbąszynku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska