Nowe drogi, obwodnice, mosty, MOP-y i ronda w Lubuskiem. Sprawdź jakie inwestycje zaplanowano na najbliższy czas
Jedną z największych drogowych inwestycji jest przebudowa drogi krajowej nr 18 do parametrów autostrady. Powstaną też kolejne MOP-y przy drodze S3 oraz stacje paliw. Kilka miejscowości zyska obwodnice, a brzegi rzeki Bóbr połączy nowy most. Niektóre niebezpieczne skrzyżowania w regionie zostaną przebudowane. Wybierz kolejny slajd i poznaj szczegóły >>>
Stacje paliw przy S3
GDDKiA podpisała umowy z firmami paliwowymi na dzierżawę MOP-ów. Jesienią dzierżawcy przystąpią do rozbudowy i podniesienia MOP Popowo i MOP Kępsko do kategorii II, umożliwiającej podróżującym skorzystanie ze stacji paliw oraz gastronomii. Oddanie do użytkowania stacji paliw wraz z restauracją planowane jest na przełomie 2020 i 2021 roku.
Zobacz wideo: S3 w Lubuskiem
Miejsca Obsługi Podróżnych przy trasie S3
Powstaną kolejne dwa miejsca przy drodze ekspresowej, w których kierowcy będą mogli bezpiecznie zatrzymać się i odpocząć:
1. MOP Stożne
- lata realizacji: 2020 - czerwiec 2022
- wartość projektu: 21,9 mln zł
2. MOP Niegosławice
- lata realizacji: 2020 - czerwiec 2022
- wartość projektu: 23,3 mln zł
W chwili obecnej na terenie województwa lubuskiego kierowcy mogą skorzystać z pięciu par MOP-ów: Marwice, Popowo, Kępsko, Racula i Lisiny.
Zobacz wideo: S3 w Lubuskiem
Przebudowa DK18 do parametrów autostrady
Pod koniec 2019 roku rozpoczęły się prace na drodze krajowej nr 18. To ważny korytarz komunikacyjny łączący Berlin z Wrocławiem i przebiegający przez województwo lubuskie. Starą drogę wybudowali Niemcy w latach 30. XX wieku. Po przebudowie trasa będzie miała parametry autostrady i połączy ona przejście graniczne w Olszynie z autostradą A4.
Jezdnia północna jest już gotowa. Umowa na realizację pierwszego z czterech zadań podpisano w listopadzie ubiegłego roku. W kwietniu 2020 roku podpisano umowę na kolejny odcinek wraz z przebudową węzła Olszyna. Kolejne umowy na pozostałe dwa odcinki Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zamierza podpisać na przełomie jesienią.
Celem całego przedsięwzięcia jest przebudowa drogi krajowej nr 18 na odcinku Olszyna - Golnice, o długości ponad 70 km. Inwestycja została podzielona na następujące odcinki realizacyjne:
- od granicy państwa do km 11,86 (2 kilometry za węzłem Żary Zachód w stronę Wrocławia) – zakończenie robót planowane jest w drugiej połowie 2023 r.
- od km 11,86 do km 33,76 blisko 4 km przed węzłem Iłowa – zakończenie robót planowane jest w drugiej połowie 2022 r.
- od km 33,76 do granicy województw lubuskiego i dolnośląskiego – trwa procedura przetargowa
- od km 50,00 do granicy województwa - węzeł Golnice - ogłoszenie przetargu na roboty planowane jest na III kwartał 2020 r.
Czytaj także: Jest umowa na przebudowę odcinka A18 od granicy z Niemcami do Żar. Kiedy pojedziemy nową drogą?