Od 1 stycznia 2015 roku obowiązują nowe legitymacje służbowe policjantów. Nowe dokumenty posiadają więcej zabezpieczeń podnoszących poziom ich bezpieczeństwa. Legitymacje będą ważne przez 4 lata, czyli do 31 grudnia 2018 roku. Dokumenty, którymi do tej pory posługiwali się policjanci straciły ważność z końcem 2014 roku. Nowe legitymacje policjantów zachowają obecnie obowiązujące wymiary i format karty identyfikacyjnej. W odróżnieniu od poprzednich dokumentów, nowe legitymacje zawierają nazwę jednostki organizacyjnej policji, w której funkcjonariusz pełni służbę.
Jeśli policjant pełni służbę w komisariacie policji na legitymacji będzie wskazana nazwa komendy powiatowej policji, miejskiej lub rejonowej, na obszarze działania której znajduje się komisariat. Jeśli policjant pełni służbę w komisariacie specjalistycznym, to na legitymacji będzie umieszczona nazwa komendy wojewódzkiej (Stołecznej) policji, na terenie której znajduje się komisariat specjalistyczny. Natomiast gdy policjant pełni służbę w ośrodku szkolenia policji na legitymacji będzie umieszczona nazwa komendy wojewódzkiej (Stołecznej) policji, na obszarze której znajduje się ośrodek szkolenia.
Nowe legitymacje policjantów pozwolą obywatelom na precyzyjniejszą identyfikację jednostki policji, w której ten funkcjonariusz pełni służbę. Opisane zmiany przewiduje rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych zmieniające rozporządzenie w sprawie legitymacji służbowych policjantów.
Zobacz też: Policja w Kostrzynie ma dwa nowe radiowozy
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?