Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowe zasady logowania do bankowości elektronicznej. To może powodować zwiększoną aktywność przestępców internetowych!

Katarzyna Borek
Katarzyna Borek
Zmianie uległ, przede wszystkim, sposób logowania do serwisów bankowości elektronicznej. Konieczne będzie w szczególności użycie dodatkowej, obok loginu i hasła, metody autoryzacji
Zmianie uległ, przede wszystkim, sposób logowania do serwisów bankowości elektronicznej. Konieczne będzie w szczególności użycie dodatkowej, obok loginu i hasła, metody autoryzacji 123rf
Są nowe zasady logowania do bankowości elektronicznej. To może powodować zwiększoną aktywność przestępców internetowych!

Obowiązują nowe zasady logowania do bankowości elektronicznej i elektronicznych transakcji płatniczych. W związku z tym banki i inne instytucje finansowe zmieniły m.in. sposoby potwierdzania transakcji internetowych. To może powodować zwiększoną aktywność przestępców internetowych!

Od 14 września 2019 roku zaczęły w pełni obowiązywać nowe zasady logowania do bankowości elektronicznej i elektronicznych transakcji płatniczych, wynikające z unijnej dyrektywy. W związku z tym banki i inne instytucje finansowe zmieniły m.in. sposoby potwierdzania transakcji internetowych.

Warto pamiętać, że może to powodować zwiększoną aktywność przestępców internetowych, którzy będą próbować wyłudzać poufne informacje od klientów.

Nowe zasady logowania do bankowości elektronicznej: co się zmieniło

Z powodu wejścia w życie nowych przepisów banki, SKOK-i i instytucje płatnicze zmieniły zasady dostępu do serwisów bankowości elektronicznej, wprowadzając dodatkowy element potwierdzenia logowania, na przykład kod SMS.
Zmieniły też sposoby potwierdzania transakcji internetowych czy płatności zbliżeniowych – częściej niż dotychczas będzie wymagane ich potwierdzanie PIN-em.

Nowe zasady logowania do bankowości elektronicznej: uwaga na próby wyłudzenia poufnych danych

W związku z tymi działaniami należy pamiętać o standardowych zasadach komunikacji instytucji finansowych z klientami. Co powinno wzbudzać nasze uzasadnione podejrzenia? Każde niestandardowe działania - takie jak wiadomości mailowe, SMS i próby kontaktu telefonicznego, powołujące się na wejście w życie nowych rozwiązań, w których klient jest proszony o podanie np. danych do logowania do banku, PIN-ów do karty płatniczej czy danych osobowych.

W przypadku jakichkolwiek wątpliwości zalecany jest bezpośredni kontakt np. z naszym bankiem. Warto odwiedzić jego stronę internetową, gdzie zamieszczone są szczegółowe informacje i ostrzeżenia w zakresie bezpiecznego korzystania z usług finansowych.

Źródło: Ministerstwo Finansów, KNF

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska