Obiekt został rozbudowany, bo GDDKiA prowadzi coraz więcej inwestycji. Laboratorium składa się z pięciu warsztatów, w tym pracowni: betonów, asfaltów i diagnostyki sieci drogowej, gdzie będzie badana m.in. jakość użytych materiałów, wytrzymałość, przyczepność i nośność drogi.
- Wprawdzie wykonawcy prowadzą także swoje badania, ale my sprawdzamy dodatkowo. Poza tym, cały czas prowadzimy badania na już istniejących drogach – mówi Przemysław Hamera, dyrektor oddziału GDDKiA w Zielonej Górze.
Dziennikarzom pokazano różne urządzenia między innymi do sprawdzania, czy prawidłowo zostały namalowane biały pasy. Zwiedzanie laboratorium zaplanowano przy okazji podpisania umowy na budowę drugiej jezdni drogi ekspresowej S3 na odcinku od węzła „Zielona Góra Północ” do węzła „Niedoradz” (13 km). Inwestycja będzie kosztować 194 mln zł. Ważnym jej elementem będzie budowa łącznika od węzła do ul. Kętrzyńskiej. Zakończenie budowy - 2018 r.
Polskie myśliwce w powietrzu
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?