Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowy volkswagen golf variant w salonach

Redakcja
Z zewnątrz nowy golf variant jest bliźniaczo podobny do modelu pięciodrzwiowego. Inny jest jedynie tył, co zresztą jest zrozumiałe. Ale najważniejsze, że auto może się podobać.
Z zewnątrz nowy golf variant jest bliźniaczo podobny do modelu pięciodrzwiowego. Inny jest jedynie tył, co zresztą jest zrozumiałe. Ale najważniejsze, że auto może się podobać. Fot. Violkswagen
W salonach pojawił się już nowy golf variant. Z sześcioma silnikami do wyboru.

Po golfie klasycznym a więc pięcio- i trzydrzwiowym, golfie plusie oraz w wersjach sportowych GTI i GTD w salonach pojawił się golf variant czyli najkrócej kombi. Może on być przydatny jako auto firmowe ale też rodzinne.
Golf variant będzie oferowany w trzech wersjach wyposażenia oraz sześcioma silnikami. Z jednostek benzynowe mamy o mocy: 80 KM, 102 KM, 122 KM i 160 KM, natomiast diesli: o mocy 105 KM i 140 KM. Wszystkie one spełniają normę Euro5.

Nowością w variancie jest TDI 105 KM z systemem common-rail. Podobnie jak większy, 2-litrowy TDI, także ten o pojemności 1,6 litra wyróżnia się cichą pracą, niską emisją CO2 (119 g/km) oraz niskim zużyciem paliwa (4,5 litra na 100 km). W porównaniu z wcześniej montowanym silnikiem o takiej samej mocy spalanie zostało obniżone o 0,7 litra.
Podobnie ekonomiczne są silniki benzynowe TSI. Średnie zużycie paliwa wynosi zaledwie 6,3 litra dla silnika o mocy 122 KM i 6,4 litra dla silnika 160 KM. W połączeniu ze skrzynią DSG spalanie obniża się nawet do 6,0 litrów dla silnika o mocy 122 KM.

Jeśli chodzi o nadwozie, to zderzak, osłonę chłodnicy, kształt maski, błotniki i reflektory wręcz przeniesiono z modelu pięciodrzwiowego. Uwagę zwraca duży wlot powietrza. W wersjach comfortline oraz highline w osłonie chłodnicy i dolnym wlocie powietrza umieszczono chromowane listwy. Inny jest natomiast tył, tu mamy eleganckie światła a zderzak pokryto lakierem w kolorze nadwozia. Wersje TDI i TSI można będzie rozpoznać po końcówkach rur wydechowych, tym razem nie schowanych za zderzakiem.
Wnętrze to też kopia modelu 5-drzwiowego. Taka sama deska rozdzielcza, zegary, wskaźniki oraz wysoka jakość materiałów. Przejęto też najnowszą generację trójramiennych kierownic, która zadebiutowała w 2008 roku w passacie CC oraz sterowanie klimatyzacji. W opcji oferowany jest panoramiczny i rozsuwany dach.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska