O czym marzy pasażer? O większym szynobusie!

Jarosław Miłkowski, 95 722 57 72, [email protected]
Dwuczłonowy szynobus zabiera 260 pasażerów, trójczłonowy - 350 osób
Dwuczłonowy szynobus zabiera 260 pasażerów, trójczłonowy - 350 osób Czytelnik Marcin
Udostępnij:
- Na linię z Kostrzyna do Krzyża trzeba kupić trójczłonowe szynobusy - mówią pasażerowie. Marszałek takich planów na razie nie ma. - Jeśli jednak będzie potrzeba, będziemy o szynobusy zabiegać - zapowiada radny Paweł Tymszan.

Zobacz także:Lubuska kolej podnosi się z kolan

Pod koniec listopada na kolejową trasę Kostrzyn - Gorzów - Krzyż trafił nowy szynobus za 9,8 mln zł. - Maszyna ma lokalizację GPS, wandaloodporne fotele, monitoring wnętrza pojazdu - zachwalała sprzęt na naszych łamach marszałek Elżbieta Polak. A co o nim sądzą pasażerowie? - Szynobus ładny. Cieszy, że trafił na traktowaną trochę po macoszemu linię 203. Jednakże czas najwyższy pomyśleć o składach trójczłonowych, bo obecne pękają w szwach - napisał na naszym portalu mmgorzow.pl Veloicaptor.
Na brak większego szynobusu narzekają też pozostali MM-kowicze. - Na trasę Kostrzyn - Gorzów - Krzyż i dalej do Poznania trzeba trójczłonowego szynobusu. Tyle się o tym mówi, a politycy wciąż wolą mniejszy. Niech się ludzi cisną, tak jak to było przed dniem Wszystkich Świętych. W Poznaniu, z braku miejsca, nie wsiadło do niego ok. 50 osób, a ludziom proponowano połączenie Lubuszaninem, który jest droższy od Regio aż o 19 zł - pisze krzysztof31, a Veloricaptor dopowiada: - Zapakować polityków w zatłoczony autobus na przejażdżkę, to może w końcu dostrzegą w Urzędzie Marszałkowskim potrzebę zakupu trójczłonowego - radzi. - Politycy mają wrodzony wstręt do jazdy koleją, ponieważ posiadają służbowe pojazdy lub dopłaty do paliwa - uważa z kolei marcusik.

O tym, że na trasie z Kostrzyna przez Gorzów do Krzyża, czyli na linii kolejowej nr 203 potrzeba większych szynobusów mówią też sami kolejarze. - To linia o największym potoku pasażerów w województwie - przyznaje Czesława Bieruta z zielonogórskiego oddziału Przewozów Regionalnych. Od zeszłego roku wysyła sygnały do Urzędu Marszałkowskiego, że trzeba zakupić przynajmniej jeden większy szynobus. - Przydałby się on w każdy dzień tygodnia. Nie tylko wtedy, gdy studenci jadą do Poznania lub z niego wracają. Tą trasą codziennie jeździ bardzo dużo ludzi - mówi Bieruta.

Kiedy trójczłonowe szynobusy mogłyby się pojawić na naszych torach? Nieprędko! - Taki szynobus kosztuje ok. 15-16 mln zł. Z uwagi na wysoką ceną nie planujemy w tej chwili zakupu spalinowych pojazdów trójczłonowych - mówi Grzegorz Jankowski z Urzędu Marszałkowskiego. Przyznaje, że dwuczłonowe szynobusy województwo kupuje dlatego, że są tańsze. Tym bardziej, że w przypadku zwiększonej liczby pasażerów, o ile jest taka możliwość, stosuje się łączenie szynobusów. Wówczas skład tworzą dwa sczepione ze sobą szynobusy. - Takie rozwiązanie stosujemy w piątki i w niedziele na trasie do Poznania - informuje Bieruta z Przewozów Regionalnych. - Pomysł dobry, ale jak któryś z szynobusów się psuje, to i tak nic z tego. Trzeba się będzie tłoczyć - mówi Karolina Gardzińska, studentka z Manhattanu.

O potrzebie zakupu większych składów rozmawiamy z radnymi wojewódzkimi. Czy zamierzają walczyć o trójczłonowe szynobusy dla pasażerów z północy Lubuskiego? - Trzeba na sprawę spojrzeć ekonomicznie. Większe składy są nie tylko droższe, ale też mogą później być nie w pełni wykorzystywane. Szynobusów nie kupuje się od razu, trzeba to przemyśleć i zrobić z wyprzedzeniem - mówi Mirosław Marcinkiewicz, wojewódzki radny PO. Paweł Tymszan z SLD obiecuje nam z kolei: - Najpierw porozmawiam o problemie z kolejarzami, ale jeśli jest rzeczywiście taka potrzeba, oczywiście będę w tej sprawie interpelował.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

C
Czarny kruk
A co z elektryfikacją odcinka lini kolejowej z Krzuża do Kostrzyna. Było by wygodniej , szybciej bez awarii oraz taniej.
G
Gość
Lepiej wydać więcej pieniędzy i kupić jakiś porządny DUŻY szynobus a nie kilka tych małych które ciągle się psują.
Strasznie dużo ludzi jeździ w szczególności w piątki ledwo wszyscy się mieszczą. Wiem bo jeżdżę codziennie.
O
Obywatel
Oto właśnie województwo..kupują najtańsze,nie ważne ze się ciagle psują,ze ciagle sie spóźniaja i je dowołuje...NIGDY nie widziałem łączonego składu NIGDY wyjeżdżającego z Kostrzyna.
Zakup szynobusów w obecnej formie to wyrzucanie piniędzy w błoto co zakup to inna firma,jakby oferowano drezyne to Pani Marszałek by ją kupiła.
w
wqswqws
Marzy o tym aby dojechać do celu bez niespodzianek w stylu - Wielkie BUM ;p
Więcej informacji na stronie głównej Gazeta Lubuska
Dodaj ogłoszenie