Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

O fantastyce i grach RPG w Lubuskim Laboratorium Książki.

Agnieszka Sobiak
Agnieszka Sobiak
młodzi czytelnicy uczyli się konstrukcji fabuły gier RPG
młodzi czytelnicy uczyli się konstrukcji fabuły gier RPG Agnieszka Sobiak
Gry RPG to fabuła, narracja i nieprzewidywalne zakończenie. Kształtują wyobraźnię, uczą odpowiedzialności i przewidywania skutków podjętych decyzji. Dzięki warsztatom, młodzież mogła wcielić się w wybrane postacie i poruszać się w świecie fantastyki.

Lubuskie Laboratorium Książki "GREENBOOK" już nie po raz pierwszy zorganizowało czytelnikom kreatywny sposób na spędzanie wolnego czasu.

Dotarcie do młodego czytelnika musi być zsynchronizowane z jego potrzebami i zainteresowaniami. Stąd idea promowania fantastyki (najczęściej wybieranego gatunku spośród bibliotecznych zbiorów w grupie wiekowej od 12 roku życia).

Jak mówi dr Janusz Łastowiecki, koordynator LLK "GREENBOOK":
- Pomysł na oswajanie fantastyki wziął się z rozmów z ludźmi z AD ASTRY - czyli z zielonogórskiego klubu miłośników fantastyki.
Dlaczego właśnie fantastyka? Odpowiedź jest prosta, według Janusza Łastowieckiego fantastyka zaczyna mieć swoje pięć minut i poprzez ten gatunek można zachęcić młodych ludzi do sięgania po książki, a wcześniej zaprosić na ciekawe zajęcia wprowadzające.

- Zaprosiliśmy warsztatowiczów, którzy będą z młodymi ludźmi rozmawiać na bardzo różne tematy, dotyczące np. schematów fabularnych, gier RPG, narracyjnych gier fabularnych, ale też będziemy wchodzić głębiej w meandry samej literatury.

Warsztaty "Oswajanie fantastyki – gry RPG"

Spotkanie - pierwsze z cyklu, dedykowane uczniom szkół podstawowych i ponadpodstawowych, zainicjowano na płaszczyźnie współpracy z Zielonogórskim Klubem Fantastyki AD ASTRA. Przedstawiciele Klubu: Alina Kobyłecka i Karol Ważny, pasjonaci gier RPG wprowadzili uczestników w arkana wiedzy o konstruowaniu fabuły gier narracyjnych.

- Na początku prezentujemy dzieciom co to są RPG-i - to z teorii - a później praktyka, czyli przechodzimy do gry. Będziemy robić karty postaci i każdy się w kogoś wcieli. - tłumaczy Alina Kobyłecka.

Świat gier, jak wiele innych rzeczy, pozwalających zagospodarować ciekawie czas wolny, został wchłonięty do przestrzeni cyfrowej.

- Niestety rzeczywistość jest taka, że RPG został przejęty przez przemysł gier komputerowych i tak naprawdę są to już CRPG i jak my mówimy, że gramy w RPG-i to zaraz są pytania odnośnie tych wersji komputerowych. My gramy w papierowe RPG-i, klasyczne, takie same od kilkudziesięciu lat. I do nich właśnie zachęcamy młodzież - wyjaśnia Karol Ważny

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Nie tylko o niedźwiedziach, które mieszkały w minizoo w Lesznie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska