Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kolejowa gehenna tysięcy radomian. Co na to Koleje Mazowieckie?

/dyb/
Tomasz Dybalski
Rzecznik spółki odpowiada na zarzuty pasażerów dojeżdżających do pracy w Warszawie.

Punktualność jest całkiem niezła, opóźnienia w większości przypadków niezależne od przewoźnika a pociągi regularnie sprzątane - wynika z odpowiedzi Kolei Mazowieckich na uwagi pasażerów z naszego reportażu "Oto kolejowa gehenna".

Reportaż z podróży pociągami Kolei Mazowieckich do stolicy opublikowaliśmy w piątkowym wydaniu "Echa Dnia". Donata Nowakowska, rzeczniczka Kolei Mazowieckich ustosunkowała się do zarzutów, które mieli pasażerowie.

NIEZALEŻNE OPÓŹNIENIA

- Czas jazdy pociągów Spółki Koleje Mazowieckie na linii Warszawa - Radom uzależniony jest od stanu infrastruktury kolejowej. Punktualność pociągów Kolei Mazowieckich z uruchomienia wynosi prawie 95%. Natomiast punktualność pociągów Spółki z przybycia do stacji docelowej kształtuje się na poziomie 86,6%.

Opóźnienia przeważnie związane są z utrudnieniami niezależnymi od Spółki: awariami sieci trakcyjnej lub urządzeń sterowania ruchem kolejowym, niekorzystnymi warunki atmosferycznymi, czy ograniczeniami prędkości wprowadzanymi przez zarządcę infrastruktury, PKP Polskie Linie Kolejowe" S.A. Wpływ na punktualność mają również wypadki z udziałem pieszych i pojazdów w obrębie przejazdów kolejowych i torów - pisze Nowakowska.

MAJĄ INFORMOWAĆ

Jak tłumaczy Donata Nowakowska, kierownicy pociągów są zobowiązani do informowania pasażerów o utrudnieniach, a jeśli tego nie robią, należy takie przypadki zgłaszać do Kolei Mazowieckich.

Niezależne od Kolei Mazowieckich są także częste korekty rozkładów jazdy.

- Odnośnie kwestii związanej z rozkładem jazdy, informuję, że rozkład, który został wprowadzony w grudniu 2010 roku był opracowany na podstawie wyników ankiet przeprowadzonych wśród pasażerów Kolei Mazowieckich. W ciągu roku wprowadzane są korekty w rozkładzie jazdy, będące odpowiedzią na zgłaszane przez podróżnych sugestie. Korekty są także wynikiem regulacji wprowadzanych przez zarządcę infrastruktury - wyjaśnia rzeczniczka.

POCIĄGI CZYSTE, MASZYNIŚCI PRZESZKOLENI

Donata Nowakowska zapewnia także, że nowe lokomotywy przewoźnika nie są awaryjne a maszyniści przeszli szkolenia, na zakończenie których musieli zdać teoretyczny i praktyczny egzamin. Wtedy dopiero zyskali uprawnienia do prowadzenia lokomotyw.

Zdaniem Nowakowskiej, wszystkie składy są sprzątane codziennie, każdorazowo przed wyjazdem i po przyjeździe do celu. Co dwa tygodnie odbywa się generalnie czyszczenie składów.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na echodnia.eu Echo Dnia Radomskie