Jak poinformowały Koleje Mazowieckie, w nocy z niedzieli, 31 stycznia na poniedziałek, 1 lutego na tory wyjechały pierwsze wagony piętrowe Sundeck firmy Pesa. Będą wykorzystywane do obsługi pociągów przyspieszonych, w tym „Radomiaka” relacji Radom - Warszawa Wschodnia - Radom. Do tej pory to połączenie było obsługiwane pięcioma wagonami Bombardiera, o których pasażerowie mieli nie najlepsze opinie.
„Piętrusy” z bydgoskiej firmy Pesa są pierwszymi całkowicie polskimi składami przeznaczonymi do obsługi pociągów przy wykorzystaniu technologii „push-pull” (umożliwia kursowanie jednego składu w obu kierunkach bez przestawiania lokomotywy). Wagony to dwupoziomowe, bezprzedziałowe wagony drugiej klasy. Tworzą pociąg, składający się z lokomotywy, sześciu wagonów środkowych i wagonu sterowniczego. Pozwala to na przewiezienie 1,7 tysiąca pasażerów. Wnętrze jest klimatyzowane, monitorowane oraz wyposażone w system informacji pasażerskiej, system liczenia pasażerów i bezprzewodowy internet. W wagonach sterowniczych jest też przestrzeń barowa oraz miejsce do zamontowania automatu z przekąskami. Jest też miejsce do przewozu rowerów i dwóch osób na wózkach inwalidzkich wraz z windą do transportu.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?