Obwodnice są konieczne, bo mieszkańcy wspomnianych miejscowości nie zgadzają się, by po wybudowaniu mostu, ciężarówki mogły przejeżdżać przez wymienione wsie. I chyba mają rację.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie sugeruje, by cała inwestycja była finansowana z budżetu marszałka. Ten jest jednak niewielki. A w grę wchodzi około 160 mln zł, z tego 85 mln zł ma kosztować most a 75 mln zł obwodnice i drogi dojazdowe.
Już w 2006 roku władze wojewódzkie sygnalizowały GDDKiA konieczność wybudowania mostu oraz obwodnic. Cały odcinek miałby wejść w skład drogi krajowej 32 bis. Według najnowszej koncepcji prowadziłaby ona drogą nr 32 od Gubina poprzez Krosno Odrzańskie do Zielonej Góry a następnie przez most w Milsku i dalej przez Sławę do Wschowy, gdzie łączyłaby się z drogą krajowa nr 12.
Dodajmy, że szlak taki prowadziłby do przejścia granicznego w Dorohusku. Budowa mostu w Milsku ma też znaczenie obronne. Mógłby on bowiem pełnić funkcje rezerwowe w przypadku uszkodzenia mostu przez Odrę w Cigacicach. A tak się o mało nie stało w czasie powodzi przed kilku laty.
Zarząd Dróg Wojewódzkich wykupił już grunty pod budowę mostu, ma pozwolenie na budowę i opracowaną dokumentację. Brakuje jednak pieniędzy.
Dyrektor ZDW Helena Włodarczyk powiedziała nam: - Dla nas to nieistotne czy dyrekcja w Warszawie przekaże nam pieniądze i my będziemy prowadzili inwestycję czy też przejmie drogę i będzie budowała. Najważniejsze, by most powstał.
W ostatnich miesiącach o wprowadzeniu budowy mostu do planów GDDKiA zabiegali w Warszawie lubuscy posłowie m.in. Bożenna Bukiewicz. Jak na razie drogowcy z Warszawy są nieugięci. Lubuscy posłowie nie powinni się jednak zniechęcać.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?