Odpowiedzialny biznes w Polsce 2015. W Zielonej Górze ogłoszono raport na ten temat

Leszek KalinowskiZaktualizowano 
Najlepszymi ambasadorami firm są ludzie. To ich największy kapitał. Trzeba dbać o pracowników i dobrą współpracę z otoczeniem - mówi Magdalena Andrejczuk z Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
Najlepszymi ambasadorami firm są ludzie. To ich największy kapitał. Trzeba dbać o pracowników i dobrą współpracę z otoczeniem - mówi Magdalena Andrejczuk z Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Mariusz Kapała
Najważniejszy jest człowiek! Coraz bardziej zdają sobie z tego sprawę firmy. Mówiono o tym w środę podczas ogłoszenia raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2015. Dobre praktyki”.

 

ZOBACZ ZDJĘCIA

- Okres drapieżnego kapitalizmu już się skończył. Nie jest dziś sztuką coś wyprodukować. Sztuką jest zachować dobry zespół. Sztuką jest dobra współpraca z otoczeniem - mówił Jarosław Nieradka z Organizacji Pracodawców Ziemi Lubuskiej. Był jednym z gości zaproszonych do udziału w regionalnym ogłoszeniu raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2015. Dobre praktyki”. Zielona Góra była pierwszym miastem, po Warszawie, gdzie raport został przedstawiony. Jest on przygotowywany od 14 lat. Dzięki niemu i opisanym w nim dobrym praktykom,  inne firmy mają wzór do naśladowania. W tym roku - jak mówiła Magdalena Andrejczuk z Forum Odpowiedzialnego Biznesu - znalazły się w nim 452 dobre praktyki oraz 359 praktyk długoletnich.

W raporcie znalazły się działania zielonogórskiego oddziału Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa SA. Firma jest też partnerem akcji. Stąd starania o tworzenie przyjaznego miejsca pracy i współpraca z lokalną społecznością. Przykłady? Choćby  akcja zbiórki krwi (na Dzień Dziecka i z okazji Barbórki). W zeszłym roku udało się zebrać 23 litry krwi. Inny przykładem jest „Górnik w przedszkolu i szkole” - w zeszłym roku 131 górników z Nafty odwiedziło 215 placówek oświatowych, by przeprowadzić zajęcia dla 15 tys. dzieci. Od 12 lat Nafta prowadzi też wspólnie z Zespołem Szkół Specjalnych nr 1 w Zielonej Górze Otwarte Działania Twórcze. Projekt dotyczy nie tylko uczniów tej szkoły, ale zapraszane są także inne placówki. Dzięki temu odbyło się już 500 prezentacji artystycznych prac.

Dzięki współpracy firm z organizacjami można wiele zdziałać dla regionu

- Organizujemy wspólnie happeningi, różne imprezy. Dziś już nikt nie ogląda się za naszymi dziećmi, nie pokazuje placem. Bo jesteśmy ciągle obecni w mieście - podkreśla wicedyrektor ZSS nr 1 Agnieszka Jędruch. - Pracownicy Nafty urządzili nam wspaniały ogród doświadczalny...

Firmy coraz chętniej włączają się w różne akcje, pomagają stowarzyszeniom i organizacjom. W ten sposób ocieplają swój wizerunek, ale także czerpią inne korzyści.

- Cieszę się, że sytuacja się zmieniła. Dziś nie ja muszę wyciągać rękę z prośbą o wsparcie, ale firmy same się zgłaszają, bo chcą wesprzeć kulturalne wydarzenie - zauważa dyrektor Centrum Kultury Zamek w Kożuchowie Urszula Stochel-Matuszak.

Zmianę zauważa też A. Jędruch, która prowadzi obecnie zupełnie inne rozmowy niż jeszcze przed kilku laty. Przedsiębiorcy zdają sobie sprawę, że nie tylko dają, ale i dostają coś w zamian.

Pomagają w różny sposób nie tylko duże firmy, które dysponują wielkimi budżetami. Przykład? Sela - sp. z o.o. Prezes Katarzyna Świtalska mówi, że firma m.in. prowadziła zajęcia edukacyjne z bezpieczeństwa, udzielania pierwszej pomocy dla całych rodzin.  Albo członkom ratownictwa wypożyczała służbowe samochody.

Uczestnicy wczorajszego spotkania w hotelu Ruben podkreślali, że nie byłoby tych efektów, gdyby nie współpraca. A za nią konkretni ludzie. Bo oni są najważniejsi. Dlatego firmy muszą dbać o pracowników i mieszkańców regionu.

- Jedna z firm u nas założyła dla pracowników big-band, który koncertuje dla mieszkańców - dodaje U. Stochel-Matuszak. - Cieszy nas to, że biz­­nesmeni sami wychodzą z inicjatywą...

ZOBACZ ZDJĘCIA

Wideo

Materiał oryginalny: Odpowiedzialny biznes w Polsce 2015. W Zielonej Górze ogłoszono raport na ten temat - Gazeta Lubuska

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3