Niestety, zdarzają się też przypadki, gdy po dotarciu do celu okazuje się, że miejsce, które miało być naszym „rajem na ziemi” przypomina bardziej koszmarny sen, z którego chcemy się jak najszybciej obudzić. Zamiast pięknego hotelu, prezentowanego w ofercie biura podróży, znaleźliśmy się w zniszczonym i dalekim od czystości ośrodku. A w opisywanej odległości hotelu „100 metrów od morza”, zabrakło jednego zera. Co możemy zrobić w takiej sytuacji?
Polacy, jak każdy naród uwielbiają wypoczywać. Według ostatnich danych (badania Ipsos Polska) w tym roku na wakacje wybiera się ponad 20 milionów Polaków. Niemal połowa z nich (48 proc.) planuje wyjazd za granicę. I jak każdy, wyjeżdża z nadzieją, że to będą bardzo udane wczasy.
Warto zapoznać się z przepisami ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych. Zgodnie ze wskazaną ustawą organizator turystyki ponosi odpowiedzialność za wykonanie usług turystycznych objętych umową o udział w imprezie turystycznej.
Podróżny może złożyć reklamację w przypadku, gdy usługa turystyczna jest niezgodna z zawartą umową. O niezgodności możemy mówić m.in. w zakresie celu, dla którego umowa została zawarta, czy też jakości świadczonych usług. Turyście przysługuje szereg uprawnień, z których może skorzystać.