Ogórek nie lubi pomidora

(beta)
Sałatka w letnie, ciepłe dni awansuje z przystawki nawet na główny posiłek. Nie bez znaczenia jest też niska cena produktów. Przez najbliższe miesiące możemy jeść tanio i zdrowo.

Sałatki może je jeść każdy, kto bardzo dba o linię, bo są niskokaloryczne. Tuczące są tylko dodawane do nich sosy i majonez. Dodatkowo mają zbawienny wpływ na zdrowie. Są doskonałym źródłem witamin rozpuszczalnych w wodzie, beta karotenu, soli mineralnych, błonnika potrzebnego do prawidłowej pracy przewodu pokarmowego i mikroelementów. Dlatego, gdy brakuje ich w naszych codziennych posiłkach, nie łykajmy pigułek kupowanych w aptekach, tylko jedzmy sałatki. Zawarte w nich owoce i warzywa zawierają ponad 95 proc. wody. Wpływają na zachowanie równowagi kwasowo zasadowej w organizmie, czyli działają odkwaszająco.

Ogórek nie lubi pomidora

Sałatki są bardzo proste do wykonania i mało czasochłonne. Poradzisz sobie z tym, nawet jeśli nie masz zdolności kulinarnych. Ich przygotowanie nie wymaga dużej wiedzy dotyczącej łączenia produktów. Przepysznie smakują z dodatkiem białego mięsa, ryżu, kasz, żółtego sera i fety, a nawet owoców cytrusowych.
- Osoby, którym szczególnie zależy, aby sałatki były cennym źródłem witamin, nie powinny łączyć surowych ogórków z pomidorami. Ogórki zabijają witaminę C zawartą w pomidorach - wyjaśnia mgr inż. Renata Bodnar - Godlewska technik żywności, nauczyciel na wydziale dietetyki w Medycznym Studium Zawodowym w Zielonej Górze.

Nie krój sałaty

Czas przechowywania sałatek zależy od produktów, jakich użyjemy do jej wykonania. Samą surówkę i sałatę najlepiej podać krótko po jej przygotowaniu. Wtedy nie straci wartości odżywczych. Sałatę należy opukać pod wodą i rwać. Nie należy jej kroić, bo w kontakcie z metalami ulatnia się zawarta w niej witamina C. Jeśli nie przepadamy za surowymi warzywami, warto spróbować skomponować posiłek z gotowanych jarzyn.
- Mają one jednak mniej składników odżywczych, bo tracimy je podczas gotowania - mówi Godlewska.
Gotowe sałatki można przechowywać w lodówce, ale nie dłużej, niż 12 godzin. Po tym czasie zanikają ich wartości odżywcze. Dlatego lepiej zrobić mniejsze porcje, które będziemy mogli zjeść bezpośrednio po przygotowaniu.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie