Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ograniczenia w gwarancji

Redakcja
Na pytanie odpowiada Marcin Wujaszek, główny specjalista z zielonogórskiej delegatury inspekcji handlowej.
  • Chcę kupić skuter. W karcie gwarancyjnej jest ogromnie dużo "wyłączeń". Po punkcie "Gwarancja nie obejmuje…" następuje długi wykaz elementów pojazdu. W zasadzie producent ogranicza swoją odpowiedzialność do minimum. Cóż z tego zatem, że gwarancja jest udzielona na trzy lata… Czy takie ograniczenia są legalne?

    - Tak. Zakres gwarancji może być zupełnie dowolny i jest ustalany przez wystawcę gwarancji (czyli gwaranta). Powiem więcej - udzielenie gwarancji w ogóle nie jest obowiązkowe! Nie oznacza to, że w chwili zakupu towaru pozostanie pan bez prawnej ochrony.

    Niezależnie od uprawnień przysługujących wobec gwaranta, z tytułu udzielonej gwarancji, w czasie dwu lat od daty sprzedaży może pan zgłosić reklamację do sprzedawcy. Odpowiada on za tzw. niezgodność towaru z umową, czyli m.in. za wszelkiego rodzaju wady czy usterki. Tego rodzaju odpowiedzialności, wynikającej wprost z przepisów tzw. ustawy "konsumenckiej" nie można ograniczyć. Sprzedawca odpowiada za cały towar.

    W razie wystąpienia problemów ze skuterem, może więc pan sprawdzić, czy obejmuje je udzielona gwarancja i ewentualnie zastanowić się nad wyborem ścieżki reklamacyjnej. Decyzja co do wyboru sposobu reklamacji, należy wyłącznie do konsumenta.
  • Dołącz do nas na Facebooku!

    Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

    Polub nas na Facebooku!

    Kontakt z redakcją

    Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

    Napisz do nas!
    Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska