Corsy produkowane są od 1983 r. Jako auta miejskie z trzema i pięcioma drzwiami miały konkurować z fordami fiesta, co w sporej mierze się udało.
- Mam bardzo długą kolejkę na używane corsy. Ludzie niechętnie się z nimi rozstają, nawet jeśli kupują nowe auto. Dlatego mimo upływu lat trzymają one wysoką cenę - mówi Andrzej Szyjkowski, gorzowski diler Opla.
Oszczędne i funkcjonalne
CO KRYJE CORSA
Dane techniczne pięciodrzwiowego modelu corsa start
Corsy od lat są w czołówce najbardziej trwałych i niezawodnych samochodów. To rezultat dobrego, ale prostego zawieszenia, wytrzymałych amortyzatorów i hamulców. Montowany od kilku lat układ wspomagania kierownicy automatycznie reaguje na zmianę prędkości i do niej dostosowuje siłę wspomagania.
Najnowsze silniki 16 - zaworowe o pojemności 1,4 są praktycznie nie do zajeżdżenia. A jak już coś w nich się zepsuje, to mamy na rynku duży wybór niezbyt drogich części - oryginalnych i zamienników.
Mimo niezbyt wielkich gabarytów corsa ma dość przestronne wnętrze, ale dla czterech osób. Piątej jest już bardzo ciasno. Bagażnik o pojemności 260 l daje się kilkakrotnie powiększyć po złożeniu oparć tylnych foteli.
Deska rozdzielcza jest funkcjonalna i przejrzysta, pojemne kieszenie w drzwiach. Wnętrze auta bardzo trudno zniszczyć. Tkaniny tapicerki są bardzo wytrzymałe, praktycznie nie przecierają się.
Na 100 km corsa zwykle spala 5 - 6 l benzyny. W eksploatacji jest mało kosztowna, pilnować trzeba w zasadzie tylko wymiany oleju w silniku, innych płynów i filtrów.
Z kobiecą ręką
Corsa to ulubienica kobiet. Niezbyt duża, łatwa w prowadzeniu, przyjemnie i bez trudu pokonuje zakręty. Zwłaszcza, jeśli wyposażona jest we wspomaganie kierownicy. Z tych powodów chętnie wybierają ją także początkujący kierowcy.
Bardzo dobrze sprawdza się również na wiejskich, niezbyt równych drogach. Tym bardziej, że w bagażniku zmieszczą się nie tylko drobne zakupy, ale też znacznie większe gabaryty.
Kilka minusów
1 W niektórych modelach zdarzają się stuki w przekładni kierowniczej. Trzeba wtedy zgłosić się do mechanika.
2 Kupując starszy model trzeba liczyć się z tym, że będzie on jeździł niezbyt szybko.
3 Niektórzy użytkownicy narzekają na skrzypiące wycieraczki, skrzypiący regulowany fotel i dość ciężko wchodzące biegi 1 i 2.
4 Przy zakupie warto dołożyć trochę za auto salonowe i serwisowane. Jeśli wybieramy egzemplarz z prywatnego importu, nigdy nie mamy pewności, czy nie uległo ono rozbiciu w wypadku. I czy nie naprawiano go w byle jakim warsztacie.
Do salonów trafiają corsy wciąż doskonalone, z coraz lepszym wyposażeniem.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?