Od ponad pół roku w salonach Peugeota można obejrzeć 308 w wersji SW. To jedno z bardziej uniwersalnych aut dostępnych na rynku.
Z panoramicznym dachem
Z zewnątrz SW jest niemal kopią modelu 308 w wersji hatchback. Ma taki sam agresywny przód a różni się jedynie długością oraz innym kształtem tylnej części. SW może być typowym kombi, po dokupieniu dwóch foteli siedmioosobowym minivanem a po wyjęciu foteli pojemnym autem dostawczym.
W stosunku do tradycyjnego hatchbacka SW jest dłuższy aż o 22 cm. Rozstaw osi ma 271 cm, a więc o 10 cm więcej niż w 308. Dzięki temu auto może pomieścić aż siedem osób. Z tą uwagą, że siedzący na fotelach w trzecim rzędzie, mogą być pasażerami niewielkiego wzrostu.
Model 308 SW ma panoramiczny dach o powierzchni aż 1.68 m kw. Wnętrze zostało przejęte bez zmian z 308-ki. Kokpit jest tak samo ładny i nowoczesny. Uwagę zwraca także to, że pasażerowie drugiego rzędu siedzą na trzech niezależnych fotelach. Można je przesuwać, pochylać, składać i wyjmować. Ale SW może być dostępny też z dzieloną i składaną tylną kanapą. I oczywiście bez panoramicznego dachu. Wybór należy do klienta.
Bagażnik mieści od 573 litrów, a po złożeniu siedzeń aż 2.149 litrów. Wtedy możemy przewozić przedmioty o długości 2,15 m, a po złożeniu fotele pasażera z przodu nawet 3,1 metra.
Siedem silników do wyboru
Na razie 308 SW a także kombi są dostępne z siedmioma silnikami do wyboru: czterema benzynowymi i trzema dieslami. Przy czym najsłabszy benzyniak o mocy 95 KM jest montowany jedynie w kombi. Natomiast jeśli chodzi o SW to jednostki benzynowe mają moc 120, 150 lub 175 KM, natomiast diesla - 90, 110 lub 136 KM. Nam zielonogórski diler Peugeota przekazał do dyspozycji wersję z silnikiem benzynowym o mocy 120 KM.
To bardzo nowoczesna jednostka napędowa, która powstała we współpracy z inżynierami BMW. Jak się autem jeździło?
Motor był praktycznie niesłyszalny, chociaż przy sporym przyspieszaniu słuchać było odgłosy, jak w silniku o zacięciu sportowym. Co ważne, szybko on wchodził na obroty, pojazd sprawnie przyspieszał, a przy jeździe z prędkością w granicach 90 km/godz. komputer wskazywał zużycie paliwa w granicach 6 litrów na 100 km. Jak zresztą w innych pojazdach kombi, także 308 SW ma nieco sztywniejsze zawieszenie niż w modelu 5-drzwiowym. Nie umniejsza ono jednak komfortu jazdy, a dodatkowo pozwala na szybkie pokonywanie zakrętów. Tym pewniejsze, im bardziej obciążony jest pojazd.
Reasumując, peugeot 308 SW to pojazd uniwersalny. Nie tylko ładny, o wysokim komforcie jazdy ale też przydatny dla rodziny oraz małej firmy. W cenie od 56.500 zł w przypadku silnika benzynowego o mocy 120 KM, ale za rocznik 2008. Ceny aut z rocznika 2009 Peugeot na razie nie ujawnił. Ale będą pewnie wyższe.
Peugeot 308 SW
* moc - 120 KM
* moment obrotowy - 160 Nm
* prędkość maksymalna - 189 km/godz.
* przyspieszenie do 100 km/godz. - 12,0 sekundy
* średnie zużycie paliwa - 6,9 litra na 100 km
* pojemność bagażnika - od 573 litrów
* długość/szerokość - 450/181,5 cm
* rozstaw osi - 271 cm.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?