Peugeot 508 ma zadziwić miłośników motoryzacji

Czesław Wachnik 68 324 88 29 cwachnik@gazetalubuska.pl
Nadwozie 508 w niczym nie przypomina innych peugeotów. Przód jest zaskakująco podobny do włoskiego i też luksusowego maserati (fot. Peugeot)
Nadwozie 508 w niczym nie przypomina innych peugeotów. Przód jest zaskakująco podobny do włoskiego i też luksusowego maserati (fot. Peugeot)
Ten model z najwyższej półki pojawi się już jesienią. Ma to być najbardzieje luksusowe, komfortowe i ze znakomitymi silnikami auto. Także z napędem hybrydowym.

Czytaj też: Zobacz prawdziwy samochód przyszłości

Nowością napędu hybrydowego w peugeocie 508 ma być jednak to, że obok silnika elektrycznego, co jest normalne, będzie pracował silnik diesla. A w dotychczasowych hybrydach wykorzystywany jest silnik benzynowy. Nowym modelem koncern Peugeota chce podbić nie tylko Europę ale też Azję. Na razie auto będzie produkowanane we Francji, ale już od połowy 2011 roku w Chinach. Dla klientów z całej Azji.

508 będzie sprzedawany w Europie w dwóch wersjach nadwozia: sedan i kombi, a pierwsze auta trafią do rąk klientów, w tym w Polsce, już na początku 2011 roku.

Nowy 508 najprawdopodobniej zastąpi także dotychczasowy i największy w palecie Peugeota model 607, który już się zestarzał. Na razie koncern zastanawia się czy pracować nad następcą 607. Koszty są duże, ryzyko także.

Czytaj też: Sposoby kierowców na uniknięcie zdjęcia z fotoradaru

Jakość, czystość i efektywność to kluczowe hasła, które przyświecały Peugeotowi przy tworzeniu modelu 508 i który odwołuje się do wszystkich zmysłów:

1. Poprzez styl zewnętrzny - elegancki, wyważony i ponadczasowy, nawiązujący do samochodu koncepcyjnego SR1 i wyznaczający nowy kierunek stylistyczny koncernu,

2. Poprzez wnętrze – dopracowane i nowoczesne, o wysokiej jakości wykończenia. Luksusowe zarówno dla kierowcy, jak i dla pasażerów, niezwykle przestronne, z ogromnym bagażnikiem. Wszystko to zapowiada wysoki komfort jazdy i wysoką jakość materiałów.

3. Poprzez skuteczność w zakresie ochrony środowiska, opartej na optymalizacji masy, lepszej aerodynamice oraz wydajnych jednostkach napędowych. A przypomnijmy, że silniki ze znakiem Peugeota, szczególnie diesle, są bardzo chwalone.

Czytaj też: Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu

Model 508 oferuje silniki o wysokich osiągach, dynamiczne, ale jednocześnie o niskim zużyciu paliwa i niskiej emisji CO2. Każdy z nich należy do czołówki w swoim segmencie pod względem zarówno osiągów jak i dbałości o środowisko. Gama silników została stworzona w oparciu o najnowsze technologie, w tym nowy system e-HDi (Stop&Start nowej generacji łączący wygodę użytkowania i oszczędność).

Czytaj też: Aktualny taryfikator mandatów 2010

Kilka miesięcy po wprowadzeniu modelu 508 na rynek, w sprzedaży pojawi się wersja z technologią HYbrid4, oferująca silnik o mocy 147 kW (200 KM) i napęd na 4 koła.

508 będzie dostępny w dwóch wersjach nadwozia. Limuzyna sedan ma mierzyć 479 cm a kombi czy też SW - 481 cm. Auto po raz pierwszy zostanie zaprezentowane podczas Salonu Motoryzacyjnego w Paryżu w październiku tego roku. Już kilka dni później trafi do salonów w Europie. W Polsce 508 będzie pewnie do kupienia od stycznia 2011 roku. Nasi klienci nie lubią bowiem tzw. starych roczników. Ceny nie znamy, ale pewnie będzie ona zbliżona do około 200 tys. zł. Luksus kosztuje.

Czytaj też: Jakimi samochodami jeżdżą najważniejsi ludzie w Lubuskiem?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie