5008 można już zamawiać. W najtańszej wersji z silnikiem 1,6 litra o mocy 120 KM najnowszy peugeot kosztuje od 72.300 zł. Atutem auta jest niewątpliwie ogromne wnętrze. Pojemność bagażnika możemy regulować od 213 do 2.506 litrów. O ile w aucie jedzie siedem osób bagażnik ma tylko 213 litrów. W przypadku, gdy złożymy, a raczej schowamy w podłodze tylną kanapę jego pojemność rośnie do 579 litrów. Natomiast wielkość 2.506 litrów uzyskujemy po złożeniu wszystkich foteli. Tak jak w 3008, w modelu 5008 mamy wiele schowków, zarówno tych widocznych jak i ukrytych np. wentylowany w konsoli centralnej o pojemności 10,5 litra. Inny przykład to schowki o pojemności 60 litrów, które znajdują się pod dywanikiem bagażnika.
Z zewnątrz 5008 jest podobny do innych ,,lwów’’ a najbardziej do 3008. W ofercie znajdziemy cztery silniki, dwa benzynowe i dwa diesle. Z tych pierwszych wymieńmy 1.6 VTI o mocy 120 koni mechanicznych i 1.6 turbodoładowany o mocy 156 koni mechanicznych. Oba powstały we współpracy z inżynierami BMW. Jeśli chodzi o diesle, do wyboru mamy 1.6 HDi o mocy 110 KM i 2-litrowy HDi o mocy 150 KM. Skrzynie o pięciu lub sześciu przełożeniach a wersja 110 KM diesel także ze skrzynią automatyczną. Zapowiadany jest też silnik o mocy 163 KM z 6-biegową skrzynią automatyczną.
5008 występuje tylko w wersji 5-drzwiowej a ceny kształtują się od 72,3 tys. zł z silnikiem 1,6 o mocy 120 KM do 93.630 zł z silnikiem diesla o mocy 150 KM. Ze słabszym silnikiem diesla 110 KM za auto trzeba zapłacić od 81,4 tys. zł.
Czytaj też: Jakie auta zobaczymy w 2010 roku
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?