Pięciu podejrzanych w sprawie wypadku na dworcu

PAWZaktualizowano 
Tragedia w Zwierzynie wydarzyła się 26 lipca. Wagony zjechały z Owczarek, bo były rozłączone i przesuwane. Jednak wcześniej maszynista i ustawiacz pozostawili je bez opieki.
Tragedia w Zwierzynie wydarzyła się 26 lipca. Wagony zjechały z Owczarek, bo były rozłączone i przesuwane. Jednak wcześniej maszynista i ustawiacz pozostawili je bez opieki. Tomasz Nieciecki
Prokurator stawia kolejne zarzuty w sprawie tragedii na stacji w Zwierzynie. Usłyszeli je maszynista i ustawiacz, którzy pozostawili wagony z lokomotywą na terenie wytwórni mas bitumicznych w Owczarkach.

Drużyna pociągowa zostawiła skład bez opieki i pojechała do hotelu wbrew przepisom. Maszynista i ustawiacz powinni zjechać składem z Owczarek i odstawić go na bocznicę w Zwierzynie. Prokurator zarzucił mężczyznom nieumyślne spowodowanie bezpośredniego niebezpieczeństwa katastrofy w ruchu lądowym. Grozi im za to do trzech lat.

Do tragedii na dworcu w Zwierzynie doszło 26 lipca. Po 22.00 siedem niezabezpieczonych wagonów zjechało po torze z wytwórni mas bitumicznych w Owczarkach i uderzyło w budynek stacyjny. Zginęły trzy osoby. Tuż po wypadku zarzuty usłyszało trzech młodych pracowników firmy rozładowującej wagony. Bo to oni rozczepili wagony od lokomotywy i przesuwając je koparką doprowadzili do ich zbiegu. Grozi im do ośmiu lat więzienia.

O tym, że przepisy złamała także drużyna pociągowa jako pierwsza napisała "GL" jeszcze w grudniu. Dotarliśmy wtedy do regulaminu technicznego szlaku kolejowego, z którego wynikało m.in., że drużyna pociągowa musi być obecna przy rozładunku i wagonów nie można zostawić bez nadzoru. A w trakcie rozładunku na miejscu nie było obsługi pociągu. Nasze ustalenia znalazły potwierdzenie w końcowym raporcie Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych (o protokole "GL" także napisała jako pierwsza). Eksperci orzekli, że jedną z pośrednich przyczyn tragedii było "pozostawienie bez nadzoru składu pociągu przez drużynę pociągową".

Wobec maszynisty i ustawiacza konsekwencje dyscyplinarne wyciągnął wcześniej ich pracodawca - firma DB Schenker Rail Polska.

Oferty pracy z Twojego regionu

polecane: Flesz - Co piąta transakcja będzie wymagać użycia PIN-u

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3