O budowie obwodnicy Czerwieńska oraz modernizacji linii między Zbąszynkiem a Czerwieńskiem dyskutuje się od 2004 roku. Jeszcze kilka tygodni temu wydawało się, że PKP po raz kolejny skreśli wspomniane inwestycje.
-To zasługa lobbingu naszych posłów. A także tego, że PKP zrozumiała jak obie inwestycje są ważne dla naszego regionu - powiedział wczoraj marszałek lubuski Marcin Jabłoński.
Wczoraj też marszałek lubuski oraz dyrektor oddziału PKP Polskie Linie Kolejowe w Poznaniu Paweł Neumann podpisali umowę o budowie łącznicy Czerwieńska oraz modernizacji torów.
Koszt obu inwestycji to 107 mln zł, z czego 60 procent wyłoży samorząd lubuski a konkretnie będą to pieniądze z Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego, a 40 procent kolejarze. Już jesienią PKP zamierza ogłosić przetarg i wyłonić firmy, które zajmą się projektowaniem i budową.
Pierwsze prace rozpoczną się wiosną 2010 roku a ich zakończenie zaplanowano na jesień 2012 roku. Wtedy to można będzie uruchomić szybką kolej między Nową Solą i Sulechowem, a czas jazdy pociągu z Zielonej Góry do Zbąszynka skróci się aż o 40 minut.
Wicemarszałek Tomasz Hałas poinformował też, że niebawem zostanie podpisana kolejna umowa z PKP. Zgodnie z nią zmodernizowana ma być linia z Kostrzyna do Gorzowa Wlkp.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?