Trwa przebudowa jezdni południowej obecnej drogi krajowej nr 18. Po zakończeniu prac kierowcy będą mieli do dyspozycji 70-kilometrową autostradę łączącą granicę państwa w Olszynie i węzeł Golnice na Dolnym Śląsku. Jezdnia północna jest już gotowa od 2007 roku.
Droga zyska nową nawierzchnię, przebudowane zostaną niektóre obiekty mostowe i powstaną także nowe, w tym przejścia dla zwierząt.
Zielonogórski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad informuje o zaawansowaniu prac na poszczególnych odcinkach. Oto szczegóły:
Odcinek granica w Olszynie - Żary
Wykonawcą jest firma PORR. To jedyny z kontraktów, który jest realizowany w formule „Projektuj i buduj:. Umowa z wykonawcą została podpisana 24 kwietnia 2020 r. Długość odcinka to 11,6 km. Zaawansowanie prac wynosi 55 proc.
Odcinek Żary - Iłowa
Drugi kontrakt obejmuje przebudowę fragmentu drogi zaczynającego się dwa kilometry za węzłem Żary Zachód w stronę Wrocławia, a kończącego się około czterech kilometrów przed węzłem Iłowa. Umowę na realizację zadania została podpisana w listopadzie 2019 r. z konsorcjum firm KOBYLARNIA i MIRBUD.
To odcinek o największym zaawansowaniu prac, sięgającym blisko 83 procent. Nawierzchnia z betonu została już ułożona niemal w całości, zaawansowanie tych prac wynosi 95 proc. Obiekty inżynierskie, czyli wiadukty, mosty, przepusty i przejścia dla zwierząt, wykonane zostały w ponad 90 proc. Zakończenie robót planowane jest w drugiej połowie 2022 r. Długość odcinka wynosi 21,9 km.
Odcinek Iłowa - granica województw
Trzeci kontrakt, którego wykonawcą jest Budimex, polega na przebudowie odcinka zaczynającego się blisko cztery kilometry przed węzłem Iłowa, a kończącego się na granicy województw lubuskiego i dolnośląskiego. Jego długość wynosi 16,2 km. Umowa na realizację odcinka została podpisana w styczniu 2021 r. Zakończenie prac planowane jest w drugiej połowie 2023 r. Stopień zaawansowania prac wynosi 32 procent.
Odcinek granica województw - Golnice
Czwarty odcinek zlokalizowany w województwie dolnośląskim. Zaczyna się na granicy województw lubuskiego i dolnośląskiego, a kończy na węźle Golnice.
Umowa na realizację tego odcinka została podpisana w styczniu 2021 r. z konsorcjum firm KOBYLARNIA, MIRBUD i BUDPOL. Planowane zakończenie prac przypada na drugą połowę 2023 r. Długość odcinka to 21,5 km. Do tej pory prace zostały wykonane w blisko 20 procentach.
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?