PKO PB ostrzega: Podają się za pracowników banku
PKO PB ostrzega wszystkich klientów przed niebezpiecznymi telefonami. Oszuści podszywają się pod pracowników PKO Banku Polskiego, powołują się na dyrektywę PSD2. Proszą o zainstalowanie dodatkowego oprogramowania, które prześlą mailem. - Oprogramowanie to ma pozornie służyć autoryzacji transakcji, a tak naprawdę może wyłudzać dane logowania i kody autoryzacyjne - tłumaczy bank.
Nie podawaj rozmówcy żadnych danych, nie zgadzaj się na przesłanie oprogramowania i natychmiast poinformuj nas o tej sytuacji
PKO PB: Oszuści mogą przejąć kontrole nad Twoimi rachunkami
Mail, który zostanie przesłany przez oszustów zawiera załącznik. Jeśli go uruchomisz, prawdopodobnie zainstalujesz na swoim urządzeniu złośliwe oprogramowanie. - Oprogramowanie to pozwoli przestępcom zdobyć poufne dane logowania do bankowości elektronicznej oraz autoryzacji transakcji. W ten sposób oszuści mogą przejąć kontrolę nad Twoim rachunkiem - przestrzega PKO BP.
Oszust podszywający się pod pracownika banku może też prosić Cię o wyrażenie specjalnej zgody na administrowanie danymi osobowymi. Fałszywy „dokument” z taką zgodą otwiera się po wpisaniu danych w okienku wyświetlonym przez złośliwe oprogramowanie.
Czytaj również:
UWAGA, oszuści wysyłają fałszywe informacje z groźnym wirusem. Na ich celowniku są klienci ZUS
A co jeśli podasz dane oszustom?W przypadku skorzystania z linku zawartego w otrzymanej wiadomości i podania jakichkolwiek danych na stronie internetowej przypominającej serwis iPKO lub jakichkolwiek pytań lub wątpliwości dotyczących korzystania z bankowości elektronicznej lub mobilnej – skontaktuj się jak najszybciej, telefonicznie z konsultantem pod numerem 800 302 302 (brak opłat dla numerów krajowych na terenie kraju, w pozostałych przypadkach – opłata zgodna z taryfą operatora) lub +48 81 535 60 60 (do połączeń z zagranicy i z telefonów komórkowych; opłata zgodna z taryfą operatora).
PKO BP: Nie daj się oszukać. Uważaj!
PKO BP ostrzega wszystkich przed oszustami, daje także wskazówki, o których należy pamiętać, aby nie stać się ofiarą.
- Bank nie prosi o instalację żadnego dodatkowego oprogramowania w związku z wejściem w życie dyrektywy PSD2.
- Nie otwieraj załączników z niepewnych źródeł i nie klikaj w podejrzane linki.
- Bank nigdy nie wymaga podania kodu jednorazowego w trakcie rozmowy telefonicznej nawiązanej przez pracownika Banku, chyba że kontakt telefoniczny następuje z Twojej inicjatywy.
- Podanie kodu z narzędzia autoryzacyjnego jest niezbędne wyłącznie do zatwierdzenia zleconej przez Ciebie dyspozycji, np. zlecenia przelewu, założenia lokaty, zmiany danych korespondencyjnych, zdefiniowania płatności, zlecenia stałego i przeglądania historii.
- Jeśli odbierzesz podejrzany telefon od osoby podającej się za pracownika banku i masz wątpliwości, czy powinieneś podawać dane, skontaktuj się z nami. Jeśli Twoje podejrzenia wzbudzi jakakolwiek inna sytuacja w czasie korzystania z aplikacji mobilnej lub serwisu transakcyjnego – również prosimy o informację.
- Oszuści posługujący się metodą „na wnuczka" i „na policjanta" są nadal aktywni. Senior z Gorzowa stracił 20 tys. złotych!
- Ktoś podaje się za policjantów i rozsyła fałszywe wiadomości. Nie otwierajcie ich! Możecie stracić wszystkie dane!
- Wypłacasz gotówkę z bankomatu? Uważaj na oszustów! Stosują nową metodę
Zobacz też wideo: Tak działają oszuści. Nie daj się oszukać
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?