Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

PKO BP ostrzega klientów przed oszustami. "W ten sposób oszuści mogą przejąć kontrolę nad Twoim rachunkiem"

maw
Uważaj! Oszuści podają się za pracowników banku
Uważaj! Oszuści podają się za pracowników banku unsplas.com/zdjęcie symboliczne
Kolejny atak oszustów na klientów banku. Tym razem swoich klientów ostrzega PKO BP. - Nie podawaj rozmówcy żadnych danych, nie zgadzaj się na przesłanie oprogramowania i natychmiast poinformuj nas o tej sytuacji - alarmują pracownicy PKO BP. Jak działają oszuści? Na co zwrócić uwagę? Przeczytajcie!

PKO PB ostrzega: Podają się za pracowników banku

PKO PB ostrzega wszystkich klientów przed niebezpiecznymi telefonami. Oszuści podszywają się pod pracowników PKO Banku Polskiego, powołują się na dyrektywę PSD2. Proszą o zainstalowanie dodatkowego oprogramowania, które prześlą mailem. - Oprogramowanie to ma pozornie służyć autoryzacji transakcji, a tak naprawdę może wyłudzać dane logowania i kody autoryzacyjne - tłumaczy bank.

Nie podawaj rozmówcy żadnych danych, nie zgadzaj się na przesłanie oprogramowania i natychmiast poinformuj nas o tej sytuacji

PKO PB: Oszuści mogą przejąć kontrole nad Twoimi rachunkami

Mail, który zostanie przesłany przez oszustów zawiera załącznik. Jeśli go uruchomisz, prawdopodobnie zainstalujesz na swoim urządzeniu złośliwe oprogramowanie. - Oprogramowanie to pozwoli przestępcom zdobyć poufne dane logowania do bankowości elektronicznej oraz autoryzacji transakcji. W ten sposób oszuści mogą przejąć kontrolę nad Twoim rachunkiem - przestrzega PKO BP.

Oszust podszywający się pod pracownika banku może też prosić Cię o wyrażenie specjalnej zgody na administrowanie danymi osobowymi. Fałszywy „dokument” z taką zgodą otwiera się po wpisaniu danych w okienku wyświetlonym przez złośliwe oprogramowanie.

Czytaj również:
UWAGA, oszuści wysyłają fałszywe informacje z groźnym wirusem. Na ich celowniku są klienci ZUS

A co jeśli podasz dane oszustom?W przypadku skorzystania z linku zawartego w otrzymanej wiadomości i podania jakichkolwiek danych na stronie internetowej przypominającej serwis iPKO lub jakichkolwiek pytań lub wątpliwości dotyczących korzystania z bankowości elektronicznej lub mobilnej – skontaktuj się jak najszybciej, telefonicznie z konsultantem pod numerem 800 302 302 (brak opłat dla numerów krajowych na terenie kraju, w pozostałych przypadkach – opłata zgodna z taryfą operatora) lub +48 81 535 60 60 (do połączeń z zagranicy i z telefonów komórkowych; opłata zgodna z taryfą operatora).

PKO BP: Nie daj się oszukać. Uważaj!

PKO BP ostrzega wszystkich przed oszustami, daje także wskazówki, o których należy pamiętać, aby nie stać się ofiarą.

  • Bank nie prosi o instalację żadnego dodatkowego oprogramowania w związku z wejściem w życie dyrektywy PSD2.
  • Nie otwieraj załączników z niepewnych źródeł i nie klikaj w podejrzane linki.
  • Bank nigdy nie wymaga podania kodu jednorazowego w trakcie rozmowy telefonicznej nawiązanej przez pracownika Banku, chyba że kontakt telefoniczny następuje z Twojej inicjatywy.
  • Podanie kodu z narzędzia autoryzacyjnego jest niezbędne wyłącznie do zatwierdzenia zleconej przez Ciebie dyspozycji, np. zlecenia przelewu, założenia lokaty, zmiany danych korespondencyjnych, zdefiniowania płatności, zlecenia stałego i przeglądania historii.
  • Jeśli odbierzesz podejrzany telefon od osoby podającej się za pracownika banku i masz wątpliwości, czy powinieneś podawać dane, skontaktuj się z nami. Jeśli Twoje podejrzenia wzbudzi jakakolwiek inna sytuacja w czasie korzystania z aplikacji mobilnej lub serwisu transakcyjnego – również prosimy o informację.
SPRAWDŹ TEŻ:
Wchodzą do mieszkań, dzwonią. Podają się za przedstawicieli znanych firm, przyjaciół rodziny. Mówią w taki sposób, że często trudno im nie uwierzyć. Potrafią uśpić czujność. Wymyślają przeróżne historie, podają fałszywe dane, często uderzają w słaby punkt ofiary, a wszystko po to, aby ją okraść. Zabrać jej wszystkie oszczędności. Jakie metody w ostatnim czasie stosowali oszuści w Lubuskiem? Sprawdziliśmy to! Okazuje się, że niestety liczne apele policji nie docierają do wszystkich. Szczególnie narażeni są seniorzy. To oni są na celowników większości oszustów. Zebraliśmy dla Was przykłady tego, jak działali przestępcy w województwie lubuskim. Co robili, mówili. Jak udawało im się osiągnąć cel. Przeczytajcie - ku przestrodze! - W tym roku na terenie województwa lubuskiego oszuści wyłudzili 400 tys. zł, z czego udało się odzyskać 130 tys. zł. W 2018 roku Lubuszanie przekazali w podobny sposób przestępcom ponad 1,5 miliona złotych - informuje podkom. Grzegorz Jaroszewicz.SPRAWDŹ TEŻ: [lista][*]Oszuści posługujący się metodą „na wnuczka" i „na policjanta" są nadal aktywni. Senior z Gorzowa stracił 20 tys. złotych!;nf[*]Ktoś podaje się za policjantów i rozsyła fałszywe wiadomości. Nie otwierajcie ich! Możecie stracić wszystkie dane!;nf[*] Wypłacasz gotówkę z bankomatu? Uważaj na oszustów! Stosują nową metodę;nf[/lista][g]14057041[/g]Zobacz też wideo: Tak działają oszuści. Nie daj się oszukać[sonda]1631[/sonda]

Oszuści w Lubuskiem. Niejeden mieszkaniec stracił przez nich...

Zobacz też wideo: Tak działają oszuści. Nie daj się oszukać

Trwa głosowanie...

Często korzystasz z internetowej bankowości?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska