* W jednym ze składów budowlanych kupiłam ostatnio płytki ceramiczne do położenia na balkonie wraz z odpowiednim klejem. Niestety, wynajęty fachowiec poinformował mnie, że płytki nie są mrozoodporne, zatem nie nadają się do położenia na zewnątrz. O przydatności płytek na balkon solennie zapewniał mnie sprzedawca w sklepie. Dowodem na to jest fakt zakupu przeze mnie (potwierdzony jednym paragonem) płytek i specjalnej zaprawy, do stosowania na dworze. Sprzedawca nie chce przyjąć reklamacji, twierdząc, że płytki są pełnowartościowe. Co robić? - pyta Czytelniczka "Gazety Lubuskiej".
Odpowiada Marcin Wujaszek, główny specjalista z zielonogórskiej delegatury inspekcji handlowej
- Reklamacja ma szanse powodzenia, jeśli istotnie sprzedawca zapewniał panią o możliwości zewnętrznego zastosowania płytek ceramicznych, a pani - oceniając rozsądnie całą sprawę - nie mogła przewidzieć, że jest inaczej. Faktem podlegającym reklamacji jest "niezgodność towaru z umową", która wcale nie musi być równoznaczna z usterką, czy wadą fabryczną. Zgodnie z przepisami ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego, niezgodny z umową jest towar, którego właściwości nie odpowiadają publicznie składanym zapewnieniom sprzedawcy. W takiej sytuacji może pani podjąć działanie w postaci pisemnego odstąpienia od umowy (potocznie zwane żądaniem zwrotu gotówki). Jeśli sprzedawca nie odda pani gotówki, może pani dochodzić swych praw w sądzie, lub zwrócić się do instytucji konsumenckich o przeprowadzenie mediacji. Informacje o mediacjach w Inspekcji Handlowej uzyska pani pod nr tel. 68 322 18 32.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?