reklama

Po remoncie wreszcie przestaniemy się wstydzić peronów w Zielonej Górze

Czesław Wachnik 68 324 88 29 cwachnik@gazetalubuska.plZaktualizowano 
Po remoncie wreszcie przestaniemy się wstydzić peronów w Zielonej Górze<br>Helena Kulikowska (z lewej) i Maria Gom z Zielonej Góry wracają z sanatorium. - Oj, windy by się przydały - zgadzają się obie panie.
Po remoncie wreszcie przestaniemy się wstydzić peronów w Zielonej GórzeHelena Kulikowska (z lewej) i Maria Gom z Zielonej Góry wracają z sanatorium. - Oj, windy by się przydały - zgadzają się obie panie. Mariusz Kapała
Pierwsze prace powinny się rozpocząć już w czerwcu br., a zakończyć do 30 czerwca 2016 roku. Ich wartość to około 20 mln zł.

Na razie PKP Polskie Linie Kolejowe SA analizują oferty pięciu firm, które zgłosiły się do przebudowy infrastruktury kolejowej w otoczeniu dworca PKP Zielona Góra. Jak nam powiedział rzecznik PLK Mirosław Siemieniec, planuje się, że podpisanie umowy nastąpi na przełomie maja i czerwca. Jej wartość poznamy po wyborze oferty. Najtańsza to 19,5 mln zł a najdroższa 27,7 mln zł.

Co ma być zrobione? - Przebudowane zostaną wszystkie perony a więc numer 1, 2 i 3. Tak dokładnie, to zostaną one rozebrane i zbudowane od nowa. Nie mniejszym przedsięwzięciem będzie wydłużenie peronu nr 1 w kierunku dworca PKS. Dzięki temu faktycznie powstanie nowy peron oznaczony 1A, który także będzie służył do obsługi pociągów pasażerskich - tłumaczy rzecznik Siemieniec.
I uzupełnia, że przy okazji przebudowy peronów, wymienione zostaną przebiegające przy nich tory, a więc nr 1, 6 i 8. Będą nowe podkłady i szyny. Przebudowane zostanie też podziemne przejście między peronami 1 a 2. Dodatkowo pojawią się tam dwie windy dla niepełnosprawnych. - Dzięki temu dworzec w Zielonej Górze nie będzie odbiegał standardem od podobnych obiektów w innych miastach. Zależy nam na dostosowaniu peronów do obsługi osób o ograniczonej mobilności  - podkreśla rzecznik.

Dodajmy też, a co podkreślił nam wiceminister infrastruktury Waldemar Sługocki, że obecnie służby prezydenta Zielonej Góry pracują nad dokumentacją, która zakłada przedłużenie tunelu w kierunku Aldemedu. Inwestycja ta mogłaby rozpocząć się w czasie modernizacji otoczenia dworca PKP.

Ale wróćmy do stacji. Po przebudowie na peronach zostanie zamontowany tzw. system dynamicznej informacji pasażerskiej. To tablice informujące o przyjazdach i odjazdach pociągów, będą też nowe wiaty. PLK nie widzi potrzeby, by na peronach pojawiły się kioski czy punkty usługowe. Są one bowiem w budynku dworca.

W ramach tego samego zadania wyremontowany ma być też wiadukt nad ulicą Batorego oraz przejazd kolejowy na ulicy Zagłoby. Z tego ostatniego zadowoleni będą kierowcy. Dodatkowym plusem remontu otoczenia dworca będzie też, że  pozwoli to na przeniesienie części prac manewrowych składów pasażerskich na wschodnią stronę stacji (w stronę Przylepu). To zmniejszy uciążliwość prowadzenia jazd manewrowych przez przejazd na ulicy Zagłoby, która tym samym jest często zamykana dla ruchu.

Z chwilą rozpoczęcia prac, pasażerowie muszą się liczyć z pewnymi utrudnieniami. Ale dworzec nadal będzie funkcjonował. Perony i tory będą remontowane sukcesywnie, stąd chcąc wejść do właściwego pociągu, trzeba będzie wcześniej dowiedzieć się, z którego peronu on odjeżdża. Wspomniane prace zostaną wykonane w ramach modernizacji tzw. nadodrzanki z Wrocławia do Szczecina.

Zima 30-lecia w Polsce, zasypie nas śnieg

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 9

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

d
danka zielonogórzanka

Nie tylko Wachnik robi takie babole i potem powiela je przez trzy tygodnie, to stała metoda redagowania Gazety Lubuskiej. Taką mamy Gazetę. Artykuły są dodatkiem do reklam i tekstów sponsorowanych.

J
Jolina

I moim cichym zyczeniem jest,by perony byly na odpowiedniej wysokosci w stosunku do schodkow w wagonach

a
aladeen

Nie, pownieważ taka zmiana nie polega tylko na wymianie tablic. Trochę więcej z tym zachodu. Po nowemu zostanie zapewne nazwany powstający przystanek na terenie LPPT.

d
danka zielonogórzanka

Może mi to ktoś wyjaśnić, na czym polega współpraca PKP z miastem albo odwrotnie? Kolej to burdel w burdelu. Oni już remontują perony i tunel pod nimi. A miasto? planuje i planuje, dyskutuje itd.
A miało być tak pięknie.
Przy remoncie tunelu miał być on pzredłużony do Aldemedu /b. Zastalu/  - jest to jedyna okazja bo będzie wymiana torów stacyjnych. Latwiej drążyć tunel.
W ramach tego zadania ma być remontowany wiadukt na Batorego. A miasto planuje i planuje budowę przejścia dla pieszych obok wiaduktu.
I jak mi się wydaje to na planach wszystko się skończy!!!!
Takie mamy piękne państwo gdzie każdy sobie swoją rzepkę skrobie jak może.

R
Rewia

Czy w trakcie remontu przewidziano zmianę tablic "Zielona Góra" na "ZIelona Góra Główna"? Czy i nowe tablice: "Zielona Góra - Przylep" i "Zielona Góra - Kisielin" pojawią się tam, gdzie tyrzeba?

p
pkp

a Tam miala byc całowicie przebudowany dworzec tzn polaczenie pkp i pks i czegos tam. stary dworzec zburzony wiec gdzie to jest ? hehe/

m
mur miejski

A co z remontem torów od Bytomia Odrzańskiego do Rudnej-Gwizdanów? To najwolnijszy odcinek 'odrzanki', bez niego ciągle będzie się długo jeździc do Wrocławia...

a
aladeen

I znów kopiuj-wklej z tymi samymi błędami w artykule p. Wachnik (wschodnie strona stacji w kierunku Przylepu) grunt, że wierszówka leci.

J
Jolina

I moim cichym zyczeniem jest,by perony byly na odpowiedniej wysokosci w stosunku do schodkow w wagonach

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3